آرشیو چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۶۰
سینمای ایران
۹

یک یادداشت حقیقی و احساسی برای یک جایگاه حقوقی

حسین مهکام

برای چندمین بار لازم است مطلبی را که برای یک ستون می نویسم به این سمت و سو ببرم که فیلمنامه نویسی مستقل در سینمای ایران، به معنای اینکه کسی صرفا شغلش فیلمنامه نویسی باشد و لاغیر، امری است متناقض در ادبیات صنوف سینمایی. تناقضش کجاست؟ در لحن محترمانه دعوت از فیلمنامه نویس برای نگارش یک فیلمنامه و در لحن غیرمحترمانه نپرداختن حقوق او. حقوق فیلمنامه نویس هم صرفا به اعتبار و جایگاه وی برنمی گردد. خوشبختانه در این سال ها فیلمنامه نویس در سینمای ایران دارای اعتبار خوبی به لحاظ جایگاه است. آنچه لحن غیر محترمانه در برخورد با فیلمنامه

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.