آرشیو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۹۹
بانک و بیمه
۱۳
خبر

رئیس کل بیمه مرکزی: صندوق تامین خسارت بدنی به بی پناهان غرامت پرداخت می کند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: وظیفه صندوق تامین خسارت بدنی، حمایت از مجرمان و متخلفان نیست، بلکه پرداخت غرامت به بی پناهان حوادث رانندگی است.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، محمدابراهیم امین در مراسم تودیع و معارفه مدیر صندوق تامین خسارت های بدنی، افزود: وظیفه اصلی این صندوق تامین پایداری بیمه گران و جبران غرامت خسارت دیدگان بی پناه حوادث رانندگی است و چون منابع صندوق از محل حق بیمه بیمه گذاران تامین می شود، باید بر اساس موازین قانونی مکمل فعالیت های بیمه گری باشد.

وی اظهار کرد: گروه هدف این نهاد کسانی هستند که در حوادث رانندگی آسیب می بینند و کسانی که این آسیب را به آنان وارد کرده اند، پشتوانه مالی و بیمه ای ندارند و این صندوق به جانشینی از حاکمیت وظیفه جبران خسارت را بر عهده می گیرد.

امین افزود: خوشبختانه منابع صندوق نیز که از محل حق بیمه شخص ثالث شرکت های بیمه دریافت شده مازاد بر تعهدات سالانه بود و اگر این منابع به درستی مدیریت شود، پشتوانه صندوق را برای انجام وظایف اصلی و همچنین حمایت از شرکت های بیمه ای آسیب دیده محکم تر می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با ارائه آماری از حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در 10 سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی صنعت بیمه، غرامت 250 هزار کشته و سه میلیون مجروح و معلول را پرداخت کرده که شاید فراتر از خسارات انسانی جنگ تحمیلی است.

این در حالی است که این صنعت با بی مهری هایی نیز روبه رو بوده و منابع آن گاه مورد استفاده های غیر تخصصی و نامرتبط قرار گرفته است؛ اما بدون ادعا به نظام، مردم و میهن اسلامی خدمت کرده است.

امین با اشاره به این نکته که صندوق در سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال خسارت جرحی و فوتی پرداخت کرده است، افزود: این مبلغ علاوه بر خساراتی است که از سوی شرکت های بیمه پرداخت شده است و مهم تر از همه اینها اطمینان بخشی به جامعه ایرانی است و این نکته که مردم بدانند هر کجا، به هر دلیل و در هر شرایطی در حوادث رانندگی دچار آسیب شدند، مجموعه صنعت بیمه و این صندوق از آنان حمایت خواهد کرد که این نوع حمایت انصافا در دنیا کم نظیر است و دستاورد بزرگی به شمار می آید.