آرشیو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۶
اجتماعی
۴

آموزش

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 94-93

وزارت آموزش و پرورش با نزدیک شدن به زمان ثبت نام دانش آموزان و در راستای اجرای طرح مهر، دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 94-93 را اعلام کرد. در این دستورالعمل همه هنرستان های دولتی ملزم هستند در حد ظرفیت از دانش آموزان پایه اول دوره دوم متوسطه صرفا در محدوده جغرافیایی ثبت نام کنند مشروط به این که مانع از توسعه رشته های فنی و حرفه ای در پایه دوم و سوم نشود.

براساس دستورالعمل؛ دانش آموزان پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه و سایر پایه های دوره های تحصیلی از 17 خرداد تا 18 تیر ماه باید برای ثبت نام خود به صورت الکترونیک اقدام کنند.

در این دستورالعمل آمده است: مدیران مدارسی که مجاز به دریافت شهریه و کمک های مردمی هستند باید میزان آن را همراه با فهرست تمامی فعالیت ها در تابلوی اعلانات و در معرض دید اولیا نصب کنند و مدیران باید وجوه دریافتی را به حساب مدرسه واریز و چک های صادره هم توسط اولیای دانش آموزان در وجه مدرسه صادر شود.

آخرین فرصت نقل و انتقالات دانشجویی

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان این که ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است گفت: دانشجویان متقاضی انتقال و مهمان می توانند تا 31 اردیبهشت ماه نسبت به ثبت درخواست خود در این سامانه اقدام کنند.

دکتر محمدحسن یوسفی با اشاره به زمان بررسی درخواست ها توسط دانشگاه های مبدا، اظهار کرد: بلافاصله پس از پایان فرصت ثبت تقاضاها توسط دانشجویان، دانشگاه های مبدا از اول خرداد تا 15 تیرماه فرصت دارند تا نسبت به بررسی درخواست های دانشجویان و اعلام نظر خود اقدام کنند.

معاونت ویژه برای تالیف کتب درسی علوم انسانی

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از تشکیل معاونت تالیف کتب درسی علوم انسانی در این شورا خبر داد و گفت: «این معاونت به منظور مدیریت تالیف بیش از چند هزار کتاب درسی تشکیل شده است.»

در جلسه شورای تحول و ارتقا در علوم انسانی که به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد، حدادعادل گفت: «بحث در مورد فلسفه و چیستی علوم انسانی و تبیین دقیق معنای تحول و بازنگری در این علوم، بحث مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»