آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۸۵
سیاسی
۲

سلامی: هیچ معادله سیاسی در جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران، قابل حل نیست

جانشین فرمانده سپاه گفت: انقلاب اسلامی چنان موازنه قدرت را برهم زده که هیچ معادله امنیتی سیاسی در جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران امکان پذیر نیست.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی در مراسم تجدیدمیثاق کارکنان سازمان بسیج مستضعفین با امام راحل(ره) که در حسینیه جماران برگزار شد، گفت: شکوه انقلاب امام خمینی(ره) در این است که او بر بزرگ ترین امپراتوری بشریت غلبه کرد و توانست در عصر تسلط قدرت های بزرگ تاریخ، استقلال، آزادی، آگاهی، اعتبار، شخصیت و هویت را برای ملت های مسلمان به ارمغان بیاورد.وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب، ملت های بزرگ، افسرده و دچار افول شده بودند، اما امام(ره) با انقلابش هویت اسلامی را به جهان اسلام تاباند.

سلامی افزود: در چنین فضای بی روحی امام(ره) به مسلمانان جان داد و نقش مسیح را در زنده کردن مردگان به زیبایی و به اذن خداوند انجام داد.

سلامی گفت: امام(ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این واقعیتی شد که آمریکا تاکنون در جهان نتوانسته است که هیچ غلطی را انجام دهد.

سلامی با اشاره به تحریم هایی که از سوی آمریکا ایجاد شده است، اظهار کرد: نبرد اقتصادی که دشمن علیه ما اداره می کند، نبردی بی نظیر در تاریخ است. این تحریم اقتصادی که بر این ملت تحمیل شد، اگر بر ملت و دولت آمریکا تحمیل می شد، آنها بیش از یک ماه نمی توانستند دوام بیاورند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی به فضل الهی در حال رسیدن به قدرت دفاعی و اقتصادی است که به درجه ای از اقتدار و امتیاز و تاثیر در جهان برسد که هر فرمولی از سوی دشمن طراحی شود، پایان غیرمنتظره ای را برای او به دنبال داشته باشد و این نتیجه تکیه یک ملت بر باورهای مذهبی و اسلام است. جانشین فرمانده کل سپاه در جمع خبرنگاران گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که نظام سوریه توانسته غلبه میدانی را به دست آورد و موازنه قدرت در میدان سوریه به نفع مردم سوریه تغییر کرده است. وی ادامه داد: به طوری که ما شاهد هستیم مقدمات انتخابات ریاست جمهوری سوریه به عنوان یک فرآیند سیاسی فراهم شده است و این نشان می دهد که تروریست ها و حامیانشان، افول چشمگیری داشته اند.