آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۸۵
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

توضیح دادگستری فارس درباره «احضار مالک فیسبوک»

روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد، خبر احضار و اعلام جرم علیه مدیر فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ توسط مقامات قضایی استان فارس کذب است و مدیر هیچ شبکه کاربرمحوری تاکنون به دادسرای شیراز احضار نشده است

روابط عمومی دادگستری استان فارس به نقل از مقام قضایی مربوط ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر احضار و اعلام جرم علیه مدیر شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرده است: در ابتدای سال 1393 شکایت تعدادی از شهروندان از کاربران داخلی این شبکه ها دائر بر نقض حریم خصوصی افراد از طریق انتشار فیلم و عکس و همچنین کلاهبرداری اینترنتی در دادسرای شیراز مطرح شده که موارد فوق در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای شیراز تحت بررسی است.

بر اساس این اطلاعیه، این مقام قضایی افزوده است: شکات مطرح در پرونده 50 نفر دائر بر کلاهبرداری اینترنتی توسط کاربران داخلی و همچنین شکایت سه شاکی خصوصی دائر بر سوءاستفاده غیراخلاقی از تصاویر خانوادگی است. وی اظهار کرده است: البته گزارش ها و مستندات متعددی در خصوص فعالیت گروه های معاند مبنی بر ترویج فساد و فحشا از طریق شبکه های اجتماعی اخذ شده است که در این باره اقدامات بازدارنده و همچنین دستورات قضایی لازم برای شناسایی این کاربران صادر شده است. اما تاکنون علیه شخص خاصی اعلام جرم صورت نگرفته و پرونده در حال تکمیل و تحقیقات اولیه است.

این مقام مسئول در دادگستری استان فارس همچنین درباره استفاده خانواده ها بخصوص جوانان و نوجوانان از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی هشدار داده و تاکید کرده است: روزانه پرونده های متعددی با موضوع مالباختگی و سوءاستفاده از افراد در فضای مجازی در دادسرا تشکیل می شود که لازم است دستگاه های فرهنگی و رسانه های گروهی نسبت به خطرات استفاده و اعتماد به افراد در فضاهای مجازی آگاهی بخشی کنند.

این مقام قضایی تصریح کرده است: اخبار منتشره در فضاهای مجازی از منابع غیررسمی و به نقل از افراد غیرمسئول اعلام می شود و لازم است افراد از انتشار این گونه اخبار و شایعات خودداری کنند.