آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۸۵
جامعه
۱۷

سال گذشته دولت حدود 20 میلیارد تومان به متروی تهران یارانه بلیت پرداخت کرد

شهرداری در انتظار کمک دولت به متروی تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که ما از دولت هیچ انتظاری بیش از آنچه قانونگذار تصویب کرده نداریم، گفت: انتظار می رود از سه ماهه دوم سال کمک های دولت در بخش حمل و نقل را دریافت کنیم.

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با مهر با بیان این که آنچه قانونگذار مصوب کرده برای همه لازم الاجراست و اگر قانون اجرایی شود، اختلافی وجود نخواهد داشت، افزود: امسال شهرداری تهران 2300 میلیارد تومان برای توسعه مترو اعتبار پیش بینی کرده که امید است دولت نیز با پرداخت اعتبارات مصوب و قانونی این بخش به توسعه هرچه سریع تر خطوط متروی تهران کمک کند. وی افزود: سال گذشته دولت حدود 17.5 میلیارد تومان به شرکت واحد اتوبوسرانی و حدود 20 میلیارد تومان به شرکت متروی تهران یارانه بلیت پرداخت کرد. همچنین بخشی از مبالغ اخذ جرایم رانندگی یعنی حدود 37 میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت شد.

تشکری خاطرنشان کرد: دولت قول های مساعدی برای پرداخت یارانه های بلیت و بودجه های مصوب حوزه حمل و نقل عمومی داده و خوشبختانه اعتقاد کمک به توسعه حمل و نقل عمومی در دولت وجود دارد.وی با تاکید بر این که انتظار می رود از سه ماهه دوم سال اعتبارات این بخش پرداخت شود، گفت: موضوع استفاده از اعتبارات فاینانس برای توسعه خطوط مترو با جدیت دنبال می شود و در تلاشیم برای احداث خطوط 3، 6 و 7 مترو از این اعتبارات بهره مند شویم. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال خطوط متروی تهران حدود 30 کیلومتر توسعه خواهد یافت، اما در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز توان توسعه خطوط تا سالی 50 کیلومتر نیز وجود دارد.