آرشیو یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۷
اخبار کشور
۲

نیویورک تایمز مدعی شد: نقش ویژه «جان بولتون» در اقدام هکرهای ایرانی علیه آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد نام کاربری «جان بولتون» یکی از پروفایل هایی است که هکرهای ایرانی با ساختن آن اقدام به جمع آوری اطلاعات از مقامات آمریکایی و اسرائیلی کرده اند.

به ادعای نیویورک تایمز، جان بولتون که در زمان جورج دبلیو بوش نماینده آمریکا در سازمان ملل بود یکی از کسانی بوده که ایرانی ها در شبکه های اجتماعی با ساختن پروفایل آن ها اقدام به دوستی با مقامات آمریکا و اسرائیل می کرده و از آن ها اطلاعات جمع آوری می کرده اند.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم دیوید سانگر نوشت: جان بولتون، طی سال ها نقش های زیادی در واشنگتن ایفا کرده است. وی نماینده آمریکا در سازمان ملل بوده است، در اولین دوره ریاست جمهوری جورج بوش، رئیس سازمان منع گسترش سلاح های هسته ای وزارت امور خارجه آمریکا بوده است و این روز ها وی به طور منظم در شبکه خبری فاکس نیوز حاضر می شود و دولت اوباما را به ضعیف و بی لیاقتی متهم می کند.

بولتون گفت: این هفته متوجه شده است که هویت وی را عده ای از هکر ها ربوده اند و بر اساس ادعای شرکت امنیت سایبری تگزاس این هکر ها یک گروه ایرانی هستند.

بولتون روز جمعه ادعا کرد متوجه شدم که من یکی از افرادی بودم که از نامم برای استفاده در این شبکه ها استفاده شده است.

وی مدعی شد: به خودم می بالم که آنقدر افکارم «ضدایرانی» است که از پروفایل من برای چنین کاری استفاده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک شرکت اطلاعات سایبری آمریکا روز پنجشنبه ادعا کرد در یک عملیات جاسوسی سایبری سه ساله و بی سابقه، هکرهای ایرانی صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی و یک پایگاه اینترنتی خبری جعلی، درست کرده اند تا از مقامات سیاسی و نظامی در آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورها، جاسوسی کنند.