آرشیو دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۶۶۰
صفحه آخر
۲۴
تک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:40 میلیون کاربر اینترنتی داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «در کشور بالغ بر 40 میلیون کاربر اینترنت داریم و آن ها روزانه، زمانی نسبتا طولانی را به حضور در فضای مجازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و وبلاگ ها و سایر خدمات اینترنتی اختصاص می دهند.»

علی جنتی که در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه های دیجیتال سخن می گفت، افزود: «روند استفاده از اینترنت و بخصوص رسانه های اجتماعی اخیرا بشدت افزایش یافته است.» وی در ادامه گفت: «هم اکنون بالغ بر 100 میلیون سیم کارت تلفن همراه در کشور ما که جمعیتی کمتر از 80 میلیون نفر دارد، توزیع شده است.»

وزیر ارشاد افزود: «توجه و مدیریت رابطه بین فرهنگ و رسانه های دیجیتال به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های سیاستگذاران و مدیران هر کشوری به شمار می رود».

تفاهمنامه معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارشاد

به گزارش دیگر، معاون علمی فناوری رئیس جمهوری از امضای تفاهمنامه ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف گسترش همکاری ها خبر داد. «سورنا ستاری» در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال با اعلام این مطلب، اظهار کرد: «این تفاهمنامه، همکاری های آینده میان وزارت ارشاد و این معاونت را مشخص می کند. امیدواریم با گسترش این همکاری ها، تحولی جدی اتفاق بیفتد. البته در گذشته، همکاری هایی میان این معاونت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشته است که کافی نیست.»

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: «اجرای قانون شرکت های دانش بنیان یکی از اتفاقات خوبی است که افتاده و در حال حاضر در صندوق نوآوری و شکوفایی، وام های کوچک تا سقف 300 میلیون ریال براحتی داده می شود. تنها مانع سر راه کارگزاری ها، تعیین صلاحیت این شرکت هاست که با کمک وزارت ارشاد و شورای عالی فضای مجازی، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.» در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال، جایزه برترین مجتمع فرهنگی دیجیتال به مجتمع کاسپین قزوین و نشان عالی سرآمد به نرم افزار حافظ اثر مرکز تحقیقات اسلامی نور داده شد.