آرشیو دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۶۶۰
فن آوری
۱۹

آشنایی با کویرها و بیابان های ایران

علی ماندگاری

اگر از شلوغی شهر خسته شده اید بهترین کار برای بازیابی آرامش سفر کردن است. خوشبختانه کشورمان مکان های زیادی برای سفر کردن دارد که یکی از این مکان ها کویر است، جایی که از هیاهوهای شهری نیز به دور است.

اگر کویر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید بهتر است قبل از سفر اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص این مکان به دست بیاورید بعد از آن عزم سفر کنید. برای کسب این اطلاعات سایت www.irandeserts.com را به شما معرفی می کنیم.

این سایت که دارای طراحی ساده ای است می تواند اطلاعات و نکات دقیقی در خصوص سفر به کویر در اختیار شما بگذارد. مطالب اصلی سایت به صورت باکس های جداگانه در وسط صفحه دیده می شود که از میان آن ها می توان به معرفی کویر ها و بیابان ها و دیدنی های کویر اشاره کرد. معرفی حیات وحش ایران، پوشش گیاهی، فرهنگ و تاریخ کویر، معماری و بناها، طبیعت ایران، نکات فنی و آموزشی کتاب ها و نشریات کویر، پناهگاه های حیات وحش و... از جمله مطالب دیگر موجود در این سایت است. یکی از نکاتی که در هر سفری باید رعایت شود نکات فنی و ایمنی است.

در این سایت نیز بخشی به این موضوع اختصاص یافته است. با انتخاب «نکات فنی و آموزشی»، شما با مقالاتی در خصوص نکات ایمنی و فنی در طبیعت گردی، اورژانس و مصدومیت، مسیر و جهت یابی، نیش زدگی و حمله حیوانات، نحوه تهیه خوراک و آب، پیدا کردن آن در طبیعت و... آشنا خواهید شد. یکی دیگر از بخش های جالب این سایت «تورهای گردشگری» است. این قسمت برای کسانی که قصد سفر به کویر را دارند اطلاعاتی در خصوص تورهای داخلی و برنامه های آن ها منتشر کرده است. همچنین این سایت امکان ارسال مقاله را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است. پس اگر اهل سفر هستید و تمایل دارید کویرگردی را به برنامه سفر خود اضافه کنید حتما سری به این سایت بزنید.