آرشیو دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۹۲
سیاسی
۲

آخرین وضع آیت الله مهدوی کنی از زبان رئیس تیم پزشکی

رئیس تیم پزشکی آیت الله مهدوی کنی در تشریح آخرین وضع رئیس مجلس خبرگان گفت: با آزمایش های انجام شده مشخص شد جریان خون در مغز آیت الله مهدوی کنی نسبت به روزهای گذشته بسیار بهتر شده است.

دکتر صفی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به انجام سیتی آنژیو برای آیت الله مهدوی کنی گفت: سیتی آنژیو، یک بررسی تصویری از مغز بیمار است، برای این که نشان دهد آسیب های مغزی به چه میزان بوده و تشخیص پزشکان را ارزیابی کند.

وی افزود: متاسفانه از زمان عارضه ای که به آیت الله مهدوی کنی در منزل ایجاد شده تا رساندن ایشان به بیمارستان مدت زیادی گذشته و مغز آیت الله مهدوی کنی دچار آسیب های جدی شده و حتی اگر جریان خون در مغز هم به صورت عادی خود برگردد این آسیب ها قابل جبران نیست.

وی گفت: با توجه به میزان آسیب های مغزی ایشان احتمال بازگشت آیت الله مهدوی کنی به حالت عادی بسیار کم است، اما با توجه به این که ایشان به مرگ مغزی دچار نشده اند و در کمای عمیق فرو رفته اند تیم پزشکی به هیچ وجه کار خود را وا نمی گذارد. صفی افزود: هم اکنون قلب آیت الله مهدوی کنی بسیار عالی، بدون بالن و با ریتم مناسب کار می کند و امیدواریم با دعای مردم و عنایت ویژه پروردگار مشکلات مغزی ایشان هم هر چه سریع تر حل شود.

همچنین به گزارش ایسنا، دکتر صفی رئیس تیم پزشکی آیت الله مهدوی کنی و دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی صبح دیروز پس از عیادت از رئیس مجلس خبرگان و گفت وگو با خانواده ایشان در جمع خبرنگاران اعلام کردند که بزودی نشست خبری برگزار می کنند.

یک منبع آگاه نیز در گفت وگو با «نسیم» در تشریح آخرین شرایط جسمی رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دکتر زمانی متخصص مغز و اعصاب که از آیت الله کنی نوار مغزی گرفته اند گفته است برای حصول نتیجه باید تا یک هفته دیگر صبر کرد.