آرشیو سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۹۹۸
اقتصادی
۴

پرونده رانت 650 میلیون یورویی به قوه قضاییه ارجاع نمی شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: پرونده رانت 650 میلیون یورویی به قوه قضاییه ارجاع نشده است و با نظر کمیسیون اصل 90 این ارجاع منتفی است.

مصطفی افضلی فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهم ترین مواردی که در حال حاضر در کمیسیون متبوعش در حال بررسی است، گفت: درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها همان طور که در دولت دهم تخلف از قانون صورت می گرفت در دولت یازدهم نیز متاسفانه این تخلفات ادامه دارد.

وی با اشاره به مواد یک، دو و هفت قانون هدفمندی یارانه ها افزود: براساس این مواد قانونی منابع و مصارف برای دولت مشخص شده است اما دولت از این محدوده قانونی تخطی کرده و برای تامین منابع یارانه یی که مجلس در قالب اصلاح قیمت ها آن را مصوب کرده، از بانک مرکزی استقراض کرده یا از سهم بهداشت و درمان کم کرده است تا بودجه پرداخت یارانه را تامین کند. اینها تخلفات قانونی است که گزارش آن تهیه شده است و در صورت تصویب در کمیسیون اصل 90 در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

نماینده اردبیل ادامه داد: دولت موظف است تا با عمل به قانون سهم تولید، بهداشت و درمان را پرداخت کند تا در این دو حوزه مثل سابق آسیب نبینیم.