آرشیو سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۸۹
سیاسی
۳

اخبار

تهران و مسکو قویا در کنار عراق خواهند ایستاد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: تهران و مسکو قویا در کنار ملت عراق و دولت این کشور خواهند ایستاد تا از تمامیت ارضی و حاکمیت عراق دفاع کنند.

حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان به پرس تی وی گفت: تهران و مسکو توافق کردند که به طور مشترک با تروریسم نبرد کنند. دو کشور ایران و روسیه مخالف طرح صهیونیستی هستند که هدفش تجزیه کردن عراق به کشورهایی کوچک تر است. تهران و مسکو بر این باورند که بغداد باید در کنار نبرد با تروریسم به طور جدی به فکر تشکیل دادن پارلمان و تعیین دولت باشد.

سکوت در برابر داعش کمتر از حمایت نیست

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: حمله و اهانت لفظی داعش به قبور انبیا و بزرگان دین و تخریب مساجد اهل سنت حکایت از کینه توزی این گروهک با مسلمانان ملتزم و پایبند شافعی، حنفی، حنبلی و مالکی است. به گزارش ایسنا، شیخ عبدالباعث قتالی با بیان این که «نامگذاری داعش تحت عنوان دولت اسلامی عراق و شام، خود به تنهایی منظورشان را که به هم زدن اوضاع کشورهای اسلامی است برملامی کند»، افزود: بی شک پشت پرده داعش دشمنان سرزمین های اسلامی هستند و علت اصلی تشکیل این گروهک خودخواهی، زیاده طلبی و حرف شنوی وهابیت از استعمار است. امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: «سکوت برخی از کشورهای اسلامی در رد گروهک های تکفیری، کمتر از حمایت نیست».