آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۱
اقتصاد
۴

خودروسازی ایران آماده سرمایه گذاری ایتالیایی ها

رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با هیات عالی رتبه تجاری و اقتصادی ایتالیا، با اشاره به قدمت روابط تجاری تهران و رم، آمادگی صنایع خودروسازی ایران برای سرمایه گذاری ایتالیا را اعلام کرد.

ایتالیا زمانی اولین شریک ایران در اروپا محسوب می شد اما به مرور زمان سایر کشورها جای آن را گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ولی الله افخمی راد در این دیدار قانون سرمایه گذاری در ایران بویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را دارای مزایای بالادانست و گفت: در این مناطق سرمایه گذاران از تسهیلات ویژه ای همچون معافیت مالیاتی طولانی مدت و رفت وآمد بدون ویزا برخوردارند و می توانند به صورت کامل و هم مشارکت با ایرانی ها سرمایه گذاری کنند.

وی بر آمادگی صنایع خودروسازی ایران برای سرمایه گذاری ایتالیایی ها تاکید کرد و افزود: در زمینه خودروسازی زمینه همکاری ایران و ایتالیا فراهم است و بسیاری از خودروسازان ایرانی بعد از حذف تدریجی تحریم ها زمینه مناسبی را برای گسترش ارتباط با کشورهای مختلف فراهم کرده اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت زمینه های همکاری ایران و ایتالیا را گسترده دانست و تصریح کرد: ارتباط با ایران فرصت مناسبی برای کشور ایتالیاست چرا که ایران دروازه ورود به آسیای میانه محسوب می شود. وی روی کار آمدن دولت یازدهم و تنش زدایی و ارتباط صمیمانه دولت با کشورهای مختلف را عامل موثری دانست که اشتیاق کشورهای مختلف برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران را تشدید کرده است؛ به طوری که این کشورها حتی منتظر نتایج مذاکرات هسته ای نشدند.

افخمی راد به صدور مجوز نمایشگاهی به نام «Made In Italy» اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که قرار است در ژانویه 2015 در تهران برگزار شود، زمینه ساز گسترش روابط تهران و رم است.رئیس هیات بازرگانی ایتالیا نیز از اشتیاق بالای ایتالیا برای سرمایه گذاری و گسترش تجارت با ایران در همه عرصه ها خبر داد و اظهار کرد: سه هدف اصلی سفر به ایران، تلاش برای جستجوی فرصت های همکاری دوجانبه، آماده سازی زمینه برای همکاری های آینده و حل مشکلات و موانع گسترش تجارت ایران و ایتالیا بوده است.