آرشیو یکشنبه ۲‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۴۰۵۳
اقتصاد
۴

1.2 میلیارد نفر در جهان در فقر شدید به سر می برند

سازمان جهانی کار با تاکید بر این که در طول ده سال گذشته تعداد افراد با درآمد روزانه تا 1.25 دلار، 294 میلیون نفر کاهش یافته است، اعلام کرد: با این حال هنوز 1.2 میلیارد نفر در جهان در فقر شدید به سر می برند.

به گزارش مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره اهداف توسعه هزاره و چشم انداز این سازمان اعلام کرد: در مقایسه با سال 2001، تعداد کارگران با درآمد 1.25 دلار در روز تا 2011 به تعداد 294 میلیون نفر کاهش یافته که این پیشرفت در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین بیشتر است.این گزارش افزود: در عین حال 1.2 میلیارد نفر هنوز در فقر شدید در سراسر جهان زندگی می کنند و تعداد افرادی که کمتر از دو دلار در روز درآمد دارند 2.4 میلیارد نفر است. بنابراین حرکت به سوی ریشه کنی فقر، به عنوان یک اولویت برای سازمان ملل مطرح است که دستیابی به آن نیازمند تلاش برای دستیابی به ثبات، رشد اقتصادی فراگیر و رونق در بازار کار است.

بر پایه این گزارش، بحران مالی و رکود بزرگ پس از آن باعث اختلال در رشد کشورها شده که دلیلی بر باقی ماندن بیش از 200 میلیون نفر بیکار شده که 75 میلیون نفر از آنها جوانان هستند.