آرشیو شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰
اقتصاد
۵

خبر

ممنوعیت واردات برنج توسط نهادهای دولتی

تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تولید هفت میلیون تن گندم در کشور گفت: در صورت ادامه این روند کشور سال آینده از واردات گندم بی نیاز می شود. محمدرضا نعمت زاده تصریح کرد: دستور دادیم در فصل برداشت محصولات کشاورزی جلو واردات این محصولات گرفته شود. وی با بیان اینکه نحوه عرضه محصولات کشاورزی برعهده وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: هم اکنون سالانه 300هزارتن برنج در کشور نیاز داریم که در صورت حمایت از تولید داخل می توانیم جلو خرید برنج خارجی را بگیریم.

ظرفیت پالایش نفت به 2/2میلیون بشکه می رسد

شانا: ظرفیت پالایش نفت خام کشور با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان مهم ترین پروژه استراتژیک وزارت نفت پس از پارس جنوبی، به 2/2میلیون بشکه در روز افزایش می یابد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: ایران از نظر امنیت انرژی و عرضه سوخت مطمئن در وضعیت کاملاپایداری به سر می برد. عباس کاظمی افزود: در پنج سال گذشته کشور ما واردکننده فرآورده هایی مانند گازوییل، بنزین، گاز مایع و حتی مازوت بود، این درحالی است که امروز در همه این محصولات به غیر از بنزین به خودکفایی رسیده ایم.

سبد کالابه 10میلیون نفر تعلق می گیرد

ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از پنج میلیون نفر را در کشور بیمه کرده ایم و مطالعاتمان نشان می دهد که بیشتر این افراد از مناطق حاشیه نشین شهرها بوده اند. علی ربیعی شامگاه پنجشنبه (ششم شهریور) در ششمین جلسه شورای اداری استان در استانداری کردستان ضمن تبریک هفته دولت، حمایت غذایی را یکی دیگر از سیاست های دولت یازدهم برشمرد و اعلام کرد: بیش از 7/5 میلیون نفر از سبد کالااستفاده کردند و بنا داریم این رقم را به 10میلیون نفر افزایش دهیم. ربیعی بیان کرد: امروز مجموعه های اقتصادی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاتوق هیچ فرد سیاسی ای نیست و این یکی از دستاوردهای این دولت است.