آرشیو دوشنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۴۴
صفحه اول
۱

سردار مویدی در بازدید از ایرنا:کشف 230 تن انواع مواد مخدر در نیمه اول سال

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از کشف 230 تن انواع مواد مخدر در کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سنوات گذشته افزایشی نداشته و چند درصد در این زمینه شاهد کاهش بوده ایم.

سردار «علی مویدی» در حاشیه دیدار از ایرنا، با بیان اینکه ایران به عنوان کشوری که به کانون تولید مواد مخدر مثل کشور افغانستان نزدیک است نگرانی بیشتری داریم، گفت: ایران به تنهایی قادر به مبارزه با مواد مخدر نیست و تنها راه برون رفت از این معضل، همکاری، همراهی، تعامل، انتقال تجربه، استفاده از تکنولوژی، تجهیزات و به کارگیری قابلیت همه کشورها است. وی تصریح کرد: ما به عنوان سربازانی در خط مقدم مبارزه با موادمخدر و به نمایندگی از سایر کشورها در این نقطه قرار داریم و در دفاع از این موضوع تلاش جدی می کنیم. سردار مویدی گفت: همکاری های بین المللی می تواند شرایط بهتری را جهت مبارزه با مواد مخدر شکل دهد و اگر این همکاری ها نباشد، بخش اعظمی از مافیای مواد مخدر پنهان خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی همچنین با یادآوری اینکه در چند سال گذشته تاکنون هیچ زائر ایرانی به خاطر مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است، گفت: کنترل زائران عتبات عالیات و حج یکی از فعالیت های جدی ما به شمار می رود و اکنون به دلیل وجود سیستم های کنترلی در مرزهای هوایی، امکان خروج مواد مخدر سخت تر شده است. سردار مویدی همچنین با بیان اینکه ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر و کشفیات، دارای جایگاه برتر در جهان است، به شهادت سه هزار و 735 نفر از نیروهای خدوم نیروی انتظامی در کشور در راه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امسال نیز تاکنون 6 مامور به شهادت رسیدند که بیشتر شهدا در شرق کشور بوده است.