آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۸۷
اقتصادی
۴

مشکلات بانک ها، پرداخت تسهیلات احیای بافت های فرسوده را متوقف کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل مشکلات به وجود آمده برای بانک های عامل، پرداخت تسهیلات احیای بافت های فرسوده شهرها متوقف شده است.

محمدسعید ایزدی در گفت وگو با ایرنا با بیان این که تسهیلات بانکی احیای بافت های فرسوده در سال های اخیر به عنوان یک ابزار کارآمد مورد توجه مردم قرار گرفته است، افزود: از سال گذشته تاکنون به دلیل مشکلات مالی شبکه بانکی مقرر شد بانک های عامل تسهیلات را ازطریق منابع داخلی خود تامین کنند.

وی ادامه داد: با این وجود از مجموع 200 هزار فقره سهمیه ابلاغی فقط 35 هزار فقره تشکیل پرونده شده که از این تعداد تنها شمار اندکی اجرا شده و در واقع می توان گفت پرداخت تسهیلات به صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی و عمران و بهسازی شهری ایران بیان کرد: از سال 86 پرداخت تسهیلات بانک های عامل به عنوان یکی از ابزارهای اصلی نوسازی و کارآمد تا سال 91 روند صعودی داشت.

ایزدی تاکید کرد: با توجه به محدودیت در پرداخت اعتبارات و منابع مالی دولت، احیای بافت فرسوده با حمایت شهرداری ها ادامه می یابد. وی با بیان این که مردم مخاطبان اصلی احیای بافت های فرسوده در کشور هستند، گفت: تسهیلات مصوب امسال 200 هزار فقره است که ازطریق بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شده ولی به دلیل مشکلات بانک های عامل، این سهمیه پرداخت نشده است و پیگیر اجرای این مصوبه و سهمیه هستیم.