آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۰
جامعه
۱۷

15 درصد معتادان کشور مبتلابه ایدز هستند

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: اکنون 15 درصد معتادان مبتلابه ایدز هستند که اگر پیشگیری در حوزه اعتیاد از سوی این سازمان انجام نمی شد، این رقم به 85 درصد می رسید.

مجید رضازاده در گفت وگو با ایرنا، پیشگیری در سازمان بهزیستی را در سه سطح آگاه سازی، تغییر نگرش و رفتار، درمان و توانبخشی معرفی کرد و افزود: این سازمان در حوزه اعتیاد در نظر دارد به عموم افراد جامعه خدمات ارائه کند، به طوری که با آگاه سازی و تغییر رفتار و نگرش، از آلوده شدن آنها به مواد مخدر جلوگیری کند. وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری، 13 میلیون نفر از افراد جامعه از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می کنند و سال گذشته افزون بر 80 میلیون تومان اعتبار در حوزه اعتیاد در سطح پیشگیری هزینه شد. رضازاده ادامه داد: در سطح دوم که جلوگیری از عوارض و درمان آسیب است، 2270 مرکز و تیم بازپروری و کنترل اعتیاد فعالیت می کنند که سال گذشته 500 هزار معتاد از خدمات آنها استفاده کرده و درمان شدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، فعالیت های سطح سوم پیشگیری در حوزه اعتیاد را مربوط به کسانی دانست که امکان درمان آنها وجود ندارد.