آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۲
جامعه
۱۷

سرپرست وزارت علوم خبر داد: احتمال تعطیلی برخی واحدهای پیام نور و علمی کاربردی

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل کمیته ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور بررسی میزان افزایش ظرفیت دکتری از سوی دانشگاه آزاد خبر داد و درباره امکان تعطیلی برخی واحدهای پیام نور و علمی کاربردی گفت: در این باره باید بررسی کنیم و طرح هایی را برای سال تحصیلی آینده مطرح کنیم که تعطیل کردن برخی واحدهای پیام نور و علمی کاربردی یکی از گزینه های پیش رو در این زمینه است.

به گزارش فارس، محمدعلی نجفی، در حاشیه اجلاس سالانه نخبگان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تعیین تکلیف صندلی های خالی دانشگاه ها، افزود: برخی از دانشگاه های غیردولتی می توانند از طریق ادغام بایکدیگر بحث صندلی های خالی را جبران کنند تا هزینه های اقتصادی آنها کاهش یابد و در مورد دانشگاه های پیام نور نیز همین گونه است به طوری که ممکن است مجبور شویم برخی از واحدهای پیام نور را در مراکز شهرستان ها تعطیل کنیم زیرا ضرورتی ندارد این تعداد مرکز پیام نور و علمی کاربردی در کشور داشته باشیم.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: امیدواریم سال آینده با چنین تمهیداتی صندلی های خالی در دانشگاه ها به طور کامل از بین برود.

نجفی در پاسخ به پرسش دیگری درباره افزایش سریع رشته های دکتری از سوی دانشگاه آزاد، گفت: در جلسه قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع مطرح و قرار شد در این شورا کمیته ای با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد، وزارت علوم، بهداشت و درمان و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود تا ظرفیت های دوره دکترای دانشگاه آزاد بررسی شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره برنامه های وزارت علوم برای حمایت از نخبگان، گفت: هم اکنون در زمینه تحصیل نخبگان آیین نامه ای به نام تحصیل استعدادهای درخشان داریم که شامل لیسانس به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به دکتری می شود و نخبگان می توانند بدون کنکور وارد این دوره ها شوند.

نجفی تاکید کرد: امیدواریم تا سال آینده تعدادی رشته های بین رشته ای ایجاد شود و بتوانیم جهشی در این زمینه داشته باشیم تا از سال تحصیلی آینده رشته های جدید نیز پذیرای نخبگان شوند، اما هم اکنون مهم ترین امتیازی که نخبگان در عرصه تحصیل دارند ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.