آرشیو چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۲
جامعه
۱۷

توزیع سوخت استاندارد یورو 4 در دستور کار دولت

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تامین و توزیع سوخت استاندارد یورو 4 به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست، عرضه سوخت استاندارد را با جدیت دنبال می کند و برای حفظ سلامت مردم به دنبال اصلاح سوخت توزیعی در کشور است.

به گزارش ایرنا، سعید متصدی با اشاره به پارامترهای اصلی در سوخت استاندارد یورو 4 افزود: بنزن و آروماتیک دو پارامتر اصلی در این سوخت تاثیر بسیار زیادی بر سلامت انسان ها دارد از این رو تامین و توزیع سوخت استاندارد یورو 4 به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاکنون بنزین یورو 4 در شهرهای اراک، کرج، تهران و تبریز توزیع شده و شهرهای فوق تحت پوشش کامل هستند، این نوع بنزین در شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز براساس برنامه زمانی مصوبه فوق الذکر توزیع خواهد شد.

به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از مهم ترین عوامل ایجاد آلایندگی هوا، ذرات کمتر از 5/2میکرون است و بررسی ها حاکی است که آروماتیک، بنزن و به طور کلی ترکیبات حلقوی از عوامل ایجاد چنین ذراتی هستند، از این رو تغییر سوخت کشور و توزیع سوختی با درصد بالای بنزن، به کاهش روزهای پاک منجر شد.