آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۵
شوک امروز
۱۳

وسوسه دلارهای سیاه شگرد مسافر آفریقایی

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به دستگیری اخیر کلاهبردار «دلار سیاه» گفت: اکیپی از پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا طی یک قرار ملاقات صوری، این کلاهبردار را به دام انداخت.

سرهنگ ابراهیم رضایی نژاد با اشاره به فعالیت های کلاهبردارانه «دلار سیاه» توسط اتباع آفریقایی اظهار داشت: 24 مهرماه سال جاری در پی تماس مردی تهرانی مبنی بر اینکه یک آفریقایی قرار است با وی معامله دلار سیاه داشته باشد، موضوع در دستور کار پلیس مهاجرت و گذرنامه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی های ویژه، قرار ملاقات صوری در یکی از محلات جنوب تهران با آنان گذاشته شد و در آن اکیپی از پلیس مهاجرت در محل حاضر و سرانجام موفق شدند یک مرد آفریقایی که محموله ای از کاغذهای سفید و سیاه به عنوان دلار سیاه و ادوات جعل به همراه داشت دستگیر کنند.

سرهنگ رضایی نژاد ادامه داد: در تحقیقات بعدی مشخص شد این مرد با دو هموطنش در تهران بودند و دو همدستش یک هفته قبل کشور را ترک کرده و وی یا همان جاعل اصلی دستگیر شده است. این مقام پلیسی با اشاره به اینکه وی سوءسابقه نداشته، تصریح کرد: البته از مدت اعتبار حضور مرد آفریقایی، 15 روز گذشته و اقامت وی غیر قانونی است.

سرهنگ رضایی نژاد در خصوص طعمه تهرانی که این موضوع را به پلیس اطلاع رسانی کرده بود نیز گفت: این مرد سال گذشته با همین عنوان در دام افتاده و 100 میلیون تومان از وی کلاهبرداری شده بود، امسال نیز گروه جدیدی به این مرد وصل شده بودند که تحت عنوان تجارت لوازم یدکی داخل خودرو قصد انجام اعمال کلاهبردارانه داشتند. وی افزود: در پیگیری های بعدی مشخص شد مرد آفریقایی در یک خانه در محلات شرقی تهران سکونت داشته است البته صاحبخانه نیز تحت پیگرد قضایی قرار گرفت چراکه اجاره خانه به اتباع خارجی بدون اطلاع پلیس تخلف محسوب می شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: با توجه به اینکه احتمال جرایم مشابه از سوی این مرد آفریقایی زیاد است، بازپرس دادسرای ناحیه 30 امور بین الملل خواستار انتشار عکس جاعل دلارهای سیاه شد تا کسانی که در دام وی گرفتار شده اند با شماره 88804948 تماس بگیرند.