آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۵۲
حوادث
۱۲

پنج قاره

100ناپدید بر اثر رانش زمین در سریلانکا

بی بی سی: امیدها برای یافتن قربانیان رانش زمین در سریلانکا که موجب حبس بیش از صدنفر در میان گل ولای شده، از بین رفته است. صدها نیروی نظامی با استفاده از تجهیزات حفاری در حال پاکسازی گل ولای ناشی از رانش زمین در محل حادثه هستند تا ناپدیدشدگان این حادثه طبیعی پیدا شوند. هنوز مشخص نیست چندنفر بر اثر رانش زمین ناشی از بارش شدید باران در میان گل ولای محبوس شده اند. همچنین مقامات داخلی سریلانکا از ترس احتمال وقوع مجدد رانش زمین تعدادی از ساکنان مناطق مجاور را از محل تخلیه کرده اند. مرکز مدیریت بحران سریلانکا اعلام کرده است حدود صدنفر همچنان ناپدید هستند هرچند به گفته ساکنان تعداد دقیق ناپدیدشدگان 200نفر است.

دستگیری 11مظنون به آزار جنسی کودکان

میرور: پلیس انگلیس از دستگیری 11مظنون به اذیت وآزار جنسی کودکان در منچستر خبر داد. این دستگیری ها بخشی از عملیات گسترده پلیس برای نابود کردن بهره کشی جنسی از کودکان در این شهر است. افراد دستگیرشده که 19 تا 35سال سن دارند، به داشتن ارتباط جنسی با کودکان، آدم ربایی، تجاوز به عنف و کشاندن کودکان به اعمال فحشا مظنون هستند. مدیر اجرایی بنیاد خیریه «بارنادو» در انگلیس اخیرا اعلام کرد این بنیاد سالانه به بیش از دوهزار کودک انگلیسی که مورد اذیت وآزار جنسی قرار می گیرند، کمک رسانی می کند. اظهارات وی به دنبال انتشار نتایج تکان دهنده تحقیقی مستقل در انگلیس در اوایل شهریورماه صورت گرفت که حاکی از اذیت وآزار جنسی حدود یک هزارو400کودک در طی دوره 16ساله فقط در شهر «روترهام» واقع در یورکشایرجنوبی در شمال انگلیس بود.

پایان 2سال فریب دادگاه

پلیس خبر: مجرم انگلیسی که برای فرار از مجازات، دوسال خود را فلج نشان داده بود روانه زندان شد. این شخص دوسال تمام ادعا کرد از بیماری فلج کامل اندام رنج می برد اما عاقبت دوربین های مداربسته یک فروشگاه توانستند تصویر او را هنگام خرید از این فروشگاه به ثبت برسانند. این متهم از همسایه سالمند خود مبلغ 41هزارپوند را به سرقت برده بود و سعی داشت خود را بسیار بیمار و رنجور جلوه دهد. او توانست دادگاه را به مدت دوسال فریب دهد اما سرانجام دستش رو و با 19فقره اتهام جعل، سرقت و تقلب، مجرم شناخته شد.