آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۱۵۲
اقتصاد
۵

خبر

آخرین وضعیت وام کالادر بانک ها

ایسنا: با وجود رشد نسبتا بالای اعطای تسهیلات بانکی در نیمه اول امسال، پرداخت وام های خرد ازجمله کالااز جایگاه مناسبی در بین 146هزارمیلیاردتومان تسهیلات پرداختی در این مدت برخوردار نبوده و اغلب بانک ها تمایلی برای پرداخت این قبیل وام ندارند. وام کالاازجمله تسهیلات بانکی است که از قبل برخی بانک ها در فهرست خدمات دهی به مشتریان خود قرارداده بودند، اما به مرور و به ویژه در یکی، دوسال اخیر با کاهش منابع بانک ها و کند شدن روند تسهیلات دهی آنها، وام های خرد نظیر کالایا خودرو نیز تحت تاثیر شرایط قرار گرفته و از میزان اعطای آنها کاسته شد.

یارانه بگیران، 76میلیونی شدند

ایسنا: مجموع منابع واریزی به حساب سرپرستان خانوار در شش ماه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال جاری حاکی از دریافت حدود 76میلیون یارانه 45هزار و 500تومانی در هرماه است.

توقف صادرات کالاها به دلیل مشکلات ترانزیتی

فارس: رییس کمیسیون حمل ونقل و امور گمرکی اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش نرخ ترانزیت کامیون های ایران به ترکیه به هزاریورو و همزمان بالارفتن قیمت سوخت در داخل، صنعت حمل ونقل کشور را با تهدید مواجه کرده است. رضا کامی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: در دوهفته اول این افزایش، کامیون ها این رقم را پرداخت نمی کردند که باعث شده بود ترافیک سنگینی در مرز بازرگان ایجاد شود؛ در هفته گذشته عده ای به اجبار این مبلغ را پرداخت کردند ولی اکثریت کامیون داران که به شرایط قرارداد سابق خود پایبند بودند مجبور به بازگشت به کشور شدند. وی افزود: حدود 150کامیون صادراتی به کشور برگشته و کارنه تیر خود را ابطال کرده اند تا آمار کارنه تیر کشور 190عدد و آمار گواهی مبدا نیز 120عدد کاهش یابد.

برگزاری کنفرانس مدیریت استراتژیک

کنفرانس سالانه مدیریت استراتژیک، با رویکرد نوآوری و پویایی کسب وکار، روزهای 27و28 آبان جاری توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود.