آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۱۱۲
حوادث
۱۴

چهار کشته در کولاک شدید در امریکا

اعتماد| یک ماه تا آغاز فصل سرما باقی است با این حال کشور امریکا این روزها، زمستانی پیش از موعد را تجربه می کند. نخستین توفان برفی که در منطقه بوفالو در نزدیکی ایالت نیویورک آمده سراسر این منطقه را سفید پوش کرده است و خانه های این منطقه زیر حجم عظیمی از برف مدفون شده اند. به گفته مقامات امریکایی تاکنون به ارتفاع نزدیک به دو متر در این منطقه برف آمده و بسیاری از شهروندان این شهر در زیر برف محصور شده اند. دمای این منطقه نیز به شدت کاهش یافته است. به گزارش سرویس آب و هوای ملی امریکا رکورد بارش برف در امریکا شکسته شده است. با گسترش این سرما عملابخش شرقی ایالات متحده تحت تاثیر قرار گرفته و پیش بینی می شود رکورد سرما در نیویورک و واشنگتن شکسته شود. اتفاقی بی سابقه که اعلام وضعیت اضطراری در این مناطق را به دنبال داشته است.

به گفته مقامات محلی شهر بوفالو در ایالات نیویورک امریکا، بر اثر این کولاک شدید، چهار تن جان خود را از دست داده اند. سه تن از این افراد بر اثر حمله قلبی درگذشتند و یک نفر دیگر در حال کمک به فردی که خودرویش در انبوهی از برف زمینگیر شده بود با خودرویی دیگر تصادف کرد و جان خود را از دست داد.

از سوی دیگر امدادگران در تلاشند تا راه را برای عبور ماشین ها باز کنند و در بخش هایی نیز در حال حفاری برای نجات مردمی هستند که زیر برف مانده اند و در وسیله نقلیه خود گیر کرده اند.

طبق آخرین گزارش ها یک مرد 46 ساله در اتومبیل شخصی خود زیر برف جان خود را از دست داده است. گفته می شود حداقل یک نفر دیگر نیز جان خود را از دست خواهد داد. هنوز آمار دقیقی از افرادی که زیر برف مانده اند در دست نیست و احتمال افزایش آمار وجود دارد. شواهد و عکس های منتشر شده از این بحران داخلی در امریکا، نشان می دهد تعدادی از دانش آموزان نیز در اتوبوس های سرویس مدرسه خود جا مانده اند و در زیر برف، انتظار کمک نیروهای امدادی را می کشند. در این شرایط مقامات محلی از ساکنان منطقه خواسته اند تا پایان کار امدادگران در جاده ها، از تردد غیرضروری خودداری کنند.