آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۲۵
ورزش
۱۳

مدیر آینده هندبال اعتمادسازی کند

اکنون مجمع فدراسیون هندبال کاندیداهای خود را شناخته است. ده نفر از کاندیداها منتظر استعلام از سوی دستگاه های نظارتی وزارت ورزش و جوانان هستند. علیرضا حبیبی، سرمربی تیم هندبال ثامن الحجج مشهد می گوید: در سال های اخیر بخش های مختلف هندبال به دلیل مدیریت نکردن اصولی از حرکت بازایستاده است. مدیر آینده در وهله اول باید با شناخت نقاط ضعف برای تبدیل کردن این نقاط به قوت برنامه ریزی کند.

حبیبی حاشیه های فراوان در هندبال را دلیل ناکامی های اخیر این ورزش می داند. او ادامه می دهد: وقتی مدیریتی نباشد یک رشته ورزشی از هر سو ضربه می خورد. من منکر تلاش های صورت گرفته نیستم، اما باید با مدیریت اصولی این ورزش را از دست حاشیه ها رها کرد. مدیر فنی با استطاعت مالی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، در واقع این دو مولفه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و داشتن هیچ کدام از آنها به تنهایی سودی به حال هندبال ندارد. از طرفی باید به نیروهای فعال و متخصص هندبال توجه کرد. مادامی که نیروها پراکنده و نسبت به هم بی اعتماد باشند موفقیتی حاصل نخواهد شد.

حبیبی با اشاره به اشکالات رخ داده که سبب شد هندبال در برخی مواقع ناکام بماند، می گوید: این اشکالات بعضی وقت ها به دید مسئولان ناچیز بود، اما همان ها نتیجه گیری لازم را از هندبال ایران دور کرد و زمینه ساز مشکلات بعدی شد. مدیر آینده از جزئی ترین مسائل این ورزش نیز نباید براحتی عبور کند، بلکه باید با استفاده از پتانسیل های موجود راهکارهای تازه ای برای اتفاق نظر و اتحاد در بین اهالی هندبال ارائه کند.

به اعتقاد حبیبی، از جمله مهم ترین اقدام های مدیر آینده هندبال باید تبلیغات تلویزیونی باشد تا اعضای خانواده هندبال دیده شوند. حبیبی ادامه می دهد: دیده شدن هندبال نزد مردم، پیشرفت و گسترش این ورزش را به همراه دارد. حامیان مالی جذب این ورزش می شوند و در کنار این موقعیت ها مدیر آینده باید توانایی هماهنگ سازی تیم های ملی را برای نتیجه گیری مطلوب داشته باشد، چرا که در این صورت جایگاه هندبال ایران در کنار ورزش های موفق دیگر تعریف می شود.