آرشیو پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۲۵
ورزش
۱۳

خرد جمعی راه حل مشکلات بسکتبال

در حال حاضر که ثبت نام از نامزدهای فدراسیون بسکتبال در جریان است شاپور یاوری، مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام که تیمش دو دوره پی در پی قهرمان لیگ برتر بسکتبال است، می گوید: وجود افراد نخبه هر ورزش در انتخابات سبب می شود به خاطر شناختی که از ورزش مرتبط دارد، جریان انتخاباتی را داغ تر کند. این نظر مطلق نیست بلکه مدیران غیرورزشی نیز می توانند تاثیرگذار باشند به شرط آن که از وجود افراد متخصص استفاده کنند.

یاوری از استعدادیابی به عنوان یک اصل اساسی در بسکتبال یاد می کند و می گوید: رئیس آینده ابتدا باید به بخش های پایه و استعداد یابی توجه ویژه ای داشته و با وسواس زیادی این کار را پیگیری کند البته این کار سال ها زحمت می خواهد. نسلی که ما در حال حاضر در تیم ملی داریم عمر ورزشی اش رو به پایان است و باید جانشین پیدا کنیم. اگر در بخش پایه کار نکنیم به مشکل برمی خوریم.

ساخت سالن در ورزش های دیگر سرعت بیشتری به نسبت بسکتبال داشته است. یاوری با اشاره به این مطلب ادامه می دهد: در این بخش اصلافعالیتی دیده نشده است در حالی که یکی از نیازهای بسکتبال توسعه زیرساختی با توجه به گستردگی این ورزش است. کشورهای دیگر وقتی تورنمنت هایی برگزار می کنند از امکانات بسیار خوبی برخوردارند، اما ما فقط به سالن آزادی بسنده کرده ایم که این در شان مملکت ما نیست. امیدوارم با آمدن رئیس جدید این مسائل حل شود.

دوری از تکروی، توصیه دیگر یاوری برای رئیس آینده بسکتبال است. او می گوید: رئیس جدید باید برای پیش بردن کارهای بسکتبال از خرد جمعی استفاده کند. خرد جمعی اشتباه نمی کند همیشه دیده ایم آدم خود محور و خود رای نتیجه اش جز شکست نبوده است.

یاوری درباره جذب سرمایه بخش خصوصی و مقایسه تیم های والیبال با بسکتبال اعتقاد دارد جذب سرمایه ها در والیبال بهتر از بسکتبال اتفاق افتاده است و بسکتبال در این زمینه نیز سیر نزولی داشته است.

مدیر باشگاه پتروشیمی بندرامام از نخبه های بسکتبال دعوت کرد با هم اندیشی و خرد جمعی نقایص را برطرف کنند و دست به دست هم بدهند تا بسکتبال مانند والیبال روی ریل ثبات و اقتدار در عرصه های جهانی این ورزش قرار بگیرد.