آرشیو یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۲۶
حوادث
۱۴

خبر کوتاه

2 میلیارد خسارت به دنبال جاری شدن سیل در دیلم بوشهر

ایرنا| رییس اداره راه و شهرسازی دیلم گفت: بر اثر بارندگی شدید وقوع سیلاب هفته گذشته 20 میلیارد ریال به راه ها و سیستم حمل ونقل برون شهری این شهرستان خسارت وارد شد.

ابوالحسن علوی درباره جزییات این خسارات گفت: تخریب ابنیه فنی، آب بردگی شانه راه ها، علایم و تجهیزات ایمنی، رویه آسفالتی و زیرسازی از عمده خسارت های ناشی ازاین سیلاب بود. وی گفت: شدت بارندگی این شهرستان به حجم بیش از 140 میلی متر کم سابقه بود که با توجه به موقعیت خاص منطقه و طغیان رودخانه های فصلی بالادستی استان های همجوار، سیلاب در منطقه به راه افتاد. علوی افزود: با ورود سیلاب به این شهرستان اکیپ راهداری در مناطق آسیب دیده به موقع حضور یافتند. علوی افزود: راه های روستاهای بنه اسماییل، بنه خاطر، بیدو، خواجه گیر، مال شهاب نیز در زمان وقوع سیلاب مسدود شد. رییس اداره راه و شهرسازی دیلم گفت: با همکاری ستاد بحران و مدیریت و حمایت فرماندار این شهرستان این مسیرها بعد ازاتمام بارندگی بازگشایی و کار بازسازی مسیرها و ابنیه های آسیب دیده انجام شد.

هفت مجروح در زلزله چین

ایسنا| به دنبال وقوع زلزله 8/5 ریشتری در جنوب غرب چین دست کم هفت نفر روانه بیمارستان شدند.

مقامات محلی استان یون نان در چین اظهار داشتند: زمین لرزه یی به بزرگی 8/5 ریشتر اوایل صبح دیروز این منطقه را به لرزه درآورد که تاکنون مجروحیت هفت نفر بر اثر آن تایید شده است. این مقامات با بیان اینکه شدت جراحت مجروحان این حادثه طبیعی شدید نبوده، اعلام کردند: وقوع این زمین لرزه موجب مسدود شدن برخی مسیرهای ارتباطی و آسیب دیدن تسهیلات عمومی شده است. موسسه تحقیقاتی پیشگیری از بلایای استان یون نان اعلام کرد: احتمال می رود این زمین لرزه، پس لرزه شدید زلزله یی باشد که هفتم اکتبر این منطقه را به لرزه درآورد و باعث شد یک تن جان خود را از دست بدهد و بیش از 300 نفر دیگر مجروح شوند. کانون هر دو زمین لرزه با فاصله 10 کیلومتری از یکدیگر بوده است.