آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
سیاسی
۲

علوی: وزارت اطلاعات به هیچ گروه سیاسی گرایش ندارد

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) گرایش به هیچ یک از گروه های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب یا مستقل ندارند و کار خود را براساس قانون انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، سید محمود علوی در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد افزود: لازمه جامعه پویا و بانشاط تعدد احزاب و گروه های سیاسی است و از نظر ما تمام گروه ها و احزاب سیاسی که مجوز قانونی دارند، فرزندان یک خانواده محسوب می شوند و در یک خانواده نیز حضور چند سلیقه به معنای دعوا و نزاع نیست.

وزیر اطلاعات گفت: این امنیت و احساس امنیت برای دانشجو و استاد دانشگاه و حوزه ما نیز وجود دارد و آنها نیز می توانند در سایه همین امنیت بدون هیچ گونه مساله ای نظرات خود را اظهار کنند.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال به حاشیه راندن هیچ جریان سیاسی نیست و وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز برای ارتقا یا حذف هیچ جریان سیاسی تلاش نخواهند کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی از نظر منطق چنان دست پری دارد که جواب مخالفان سیاسی خود را با منطق و استدلال می دهد و در این مسیر نیازی به قهر و غضب نیست. وزیر اطلاعات گفت: نیروهای اطلاعاتی ما تمام توان خود را بر این امر متمرکز کرده اند که نابجا آبروی کسی را نبرند و این دقت نظر حتی در پاسخگویی به استعلاماتی که برای افراد از این وزارتخانه انجام می شود نیز رعایت می شود.علوی افزود: اگر در بررسی استعلام فردی نیروهای ما به این نتیجه برسند که ابهاماتی در پرونده وی وجود دارد با دعوت از فرد مربوط و سوال از وی و بررسی میدانی، این ابهامات را از بین می برند تا حقی از کسی ضایع نشود.وی اضافه کرد: رعایت حق الناس برای نیروهای اطلاعاتی، قضایی و انتظامی ما بسیار مهم است و ما که بیشتر با مردم سر و کار داریم، باید رعایت حق الناس را در دستور کار خود قرار دهیم.