آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
جامعه
۱۷

کلاس های درس روستایی سه پایه می شوند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که براساس آیین نامه از سال آینده کلاس های چندپایه باید حداکثر دارای سه پایه باشند، گفت: در صورت لزوم تشکیل کلاسی با بیش از سه پایه، تا شش ساعت حق التدریس به معلم پرداخت می شود، زیرا معلم باید زمان بیشتری برای دانش آموزان صرف کند.

محمد دیمه ور در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که بتازگی آیین نامه کلاس های چندپایه به عنوان مصوبه قطعی شورای عالی آموزش و پرورش و با امضای رئیس جمهور ابلاغ شده است، اظهار کرد: اکنون در حال تدوین شیوه نامه اجرایی این آیین نامه هستیم.وی با اشاره به این که 700 هزار دانش آموز در کشور مشغول تحصیل در 52 هزار کلاس چند پایه هستند، افزود: با توجه به روند مهاجرت از روستا به شهر و کاهش جمعیت روستایی پیش بینی می شود آمار کلاس های چند پایه در آینده افزایش یابد، بنابراین ضرورت اداره مطلوب آموزشی و پرورشی این کلاس ها اقتضا می کرد تا آیین نامه ای برای آن تدوین شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که براساس این آیین نامه از سال آینده کلاس های چندپایه باید حداکثر دارای سه پایه باشند، عنوان کرد: ممکن است به هر دلیل در مناطق خاصی از کشور نیاز به تشکیل کلاس ها با بیش از سه پایه وجود داشته باشد. در این صورت بنا به تشخیص شورای برنامه ریزی استان، کلاس بیش از سه پایه در آن منطقه تشکیل خواهد شد.دیمه ورتاکید کرد: به ازای هر پایه اضافه و به نسبت دانش آموزانی که به کلاس افزوده می شوند تا شش ساعت حق التدریس به معلم پرداخت می شود، زیرا معلم باید زمان بیشتری برای دانش آموزان صرف کند.

وی افزود: هنوز آمار قطعی کشوری درباره تعداد کلاس های بیش از سه پایه در کشور نداریم، اما در آینده نزدیک و پس از تکمیل اطلاعات اعلام می شود.