آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

آغاز نگارش فیلمنامه سریال شهید تهرانی مقدم

سرپرست بخش تحقیق و نگارش سریال شهید تهرانی مقدم از اتمام مراحل پژوهشی این اثر خبر داد.

تاجبخش فنائیان در این باره به روابط عمومی سیمافیلم گفت: پس از چند ماه تلاش مداوم و تحقیقات میدانی گسترده سرانجام مرحله پژوهشی این سریال به پایان رسید و نگارش طرح کلی فیلمنامه آغاز شد.

وی افزود: با استناد به پژوهش های به ثبت رسیده مقاطعی از زندگی این شهید که در روند داستان توجه ویژه ای به آنها خواهد شد، مشخص شده است و سه مقطع انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و سال های پس از جنگ محورهای اصلی این کار هستند که در این سه مرحله به مقاطع مختلفی از جمله مبارزات ایشان با عناصر ضدانقلاب، فرماندهی عملیات های مختلف در طول جنگ تحمیلی و همچنین زندگی شخصی این شهید بزرگوار پرداخته خواهد شد.

فنائیان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده این مجموعه در 30 تا 35 قسمت ساخته خواهد شد و پس از نگارش کامل طرح، گروهی از فیلمنامه نویسان مطرح تلویزیون کار نگارش فیلمنامه را آغاز خواهند کرد.

در همین حال و با وجودی که پیش از این پرویز شیخ طادی به عنوان کارگردان سریال شهید حسن تهرانی مقدم اعلام شده بود اما تهیه کننده این مجموعه این موضوع را قطعی ندانست. محمود رضوی در این باره به جام جم گفت: کارگردانی آقای شیخ طادی در سریال شهید تهرانی مقدم فعلامسکوت مانده و قطعی نشده است. وی تحقیقات و پژوهش را فقط مختص به پیش از نگارش فیلمنامه ندانست و اظهار کرد: تحقیقات در زمان نگارش فیلمنامه سریال هم ادامه خواهد داشت و با خانواده شهید هم در ارتباط دائم هستیم. به گفته این تهیه کننده، با پایان این مرحله از تحقیقات، کار نگارش فیلمنامه به سرپرستی تاجبخش فنائیان آغاز خواهد شد.

رضوی درباره عوامل و بازیگران این سریال نیز توضیح داد: هنوز با هیچ کس وارد مذاکره نشده ایم و برای انتخاب بازیگر نقش شهید تهرانی مقدم هم به طور قطع نظر خانواده شهید را جویا خواهیم شد. وی شروع فیلمبرداری سریال را منوط به پایان نگارش فیلمنامه توسط گروه نویسندگان ذکر کرد و گفت: هنوز به صورت قطعی نمی توان زمانی را برای شروع تصویربرداری مشخص کرد.