آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

نمایش زندگی مردم خوشحال در شبکه مستند

سری جدید مجموعه «آن سو» به تهیه کنندگی محمد حمیدی مقدم جمعه مستندی از ورنر هرتسوگ مستندساز آلمانی را پخش و نقد می کند.

این برنامه ساعت 20 روز جمعه مستند «مردم خوشحال: یک سال در تایگا» را نمایش می دهد و سپس با حضور فرهاد ورهرام، مستندساز مطرح کشورمان، نقد و بررسی می کند.

«مردم خوشحال: یک سال در تایگا» محصول 2010 و به کارگردانی ورنر هرتسوگ و دیمیتری واسیوکوف است و تصویری متفاوت از مردم روستای ینیسئی در تایگای سیبری را نمایش می دهد. آنها روشی برای شکار و زندگی دارند که متفاوت از دیگر مردم مناطق سردنشین است.

برنامه «آن سو» به پخش و بررسی بهترین های سینمای مستند جهان اختصاص دارد و در هر قسمت یکی از آثار برتر سینمای مستند را با حضور کارشناسان خبره، پخش و سپس نقد و بررسی می کند.

شبکه مستند فردا ساعت 22 در مجموعه «اسرار ناگفته تاریخ» زندگی نوجوانی را روایت می کند که از دوران نوزادی در حبس بوده است. این برنامه که در 13 قسمت از شبکه مستند پخش می شود، به سراغ ماجرای مرموز پیدا شدن و سپس قتل کاسپر هاوزر می رود. سه مستند کوتاه «مورچه ها»، «عبور از سیم خاردار» و «پرواز» ساخته دلاور دوستانیان امروز ساعت 23 از برنامه فانوس به نمایش درمی آید.

شبکه مستند، «تجارت بدن انسان» را امروز ساعت 16 به مخاطبان خود ارائه می کند. اندام ها و بافت های بدن انسان می تواند زنده بمانند و مواد خام پزشکی را تشکیل می دهند. این مستند داستانی درباره حیات دوباره بدن انسان است.