آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
اقتصاد
۴

جریمه 2 تا 10 برابری نانوایان متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان این که تخلفات نانوایی ها زیر ذره بین نظارت قرار دارد، گفت: در صورت احراز تخلف، واحد صنفی نانوایی، دو تا ده برابر جریمه می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، محمد محمدی از گشت روزانه مشترک از نانوایی های سطح شهر خبر داد و افزود: تعزیرات یک وظیفه دارد و این وظیفه رسیدگی به پرونده هاست، اما عده ای وظیفه تعزیرات را نظارت می دانند که این فکر درست نیست.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ نان، گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اتاق اصناف، اتحادیه نانوایان و قاضی تعزیرات تشکیل شده و روزانه از نانوایی ها بازرسی صورت می گیرد.

محمدی تصریح کرد: بارها به اتحادیه ابلاغ کرده ایم که وظیفه نظارتی را بدرستی انجام دهند و هرجا تخلفی مشاهده کردند به تعزیرات گزارش کنند.وی اظهار کرد: در این گشت ها در صورتی که تخلف واحد صنفی نانوایی احراز شود در محل تشکیل پرونده شده و رای صادر و همانجا پرونده مختومه می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: طبق قانون نظام صنفی برای تخلف گرانفروشی برای بار اول علاوه بر استرداد مازاد دریافت به خریدار، واحد مربوط دو برابر جریمه می شود و به ترتیب در مرحله دوم چهار برابر، سوم شش برابر و نصب پارچه به عنوان متخلف انجام می شود.به گفته وی، متخلف برای بار چهارم هشت برابر ارزش تخلف جریمه و نصب تابلو به مدت یک ماه و برای بار پنجم ده برابر جریمه و محل کسب شش ماه تعطیل و نصب پارچه تخلف نیز انجام می شود.