آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

الگویی به نام والیبال

امید توفیقی

«فدراسیون والیبال در سال 94 نیازی به اعتبارات دولتی ندارد»، این گفته محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال بیش از هر چیز گویای پیشتازی این فدراسیون در عرصه مدیریت مالی است همچنان که در بعد فنی نیز پیشتاز بوده و میلیون ها قلب را به تسخیر خود درآورده است.

این روزها در حالی بحث بودجه و دخل و خرج بخش های مختلف کشور به دنبال ارائه لایحه بودجه سال آینده کل کشور داغ تر از همیشه است که بی شک یک پای ثابت اکثر اظهارنظر ورزشی ها نه در چنین روزهایی که در تمام طول سال، مسائل مالی است. یا صحبت از پاداش است یا کمبود بودجه برای پیشبرد برنامه ها.

با وجود این فدراسیون والیبال که در سه سال اخیر حاصل مدیریت کم نقص خود در عرصه فنی را با درخشش در جهان و مقهور کردن قدرت های جهانی گرفته و در داخل کشور نگاه میلیون ها علاقه مند را متوجه رشد خود کرده است که بی گمان این فدراسیون را می توان پیشتاز مجموعه ورزش ایران دانست و هر کس این را قبول ندارد باید به این پرسش پاسخ دهد تا با ما هم عقیده شود: والیبال ایران کجا بود و به کجا رسید؟

قطعا موفقیتی در این حد و اندازه ها نه یک شبه حاصل شده و نه می شود که با مدیریت تک بعدی به آن دست یافت. امری که در گفت وگوی محمدرضا داورزنی با ایرنا به خوبی برملامی شود که این فدراسیون در عرصه مدیریت درآمد و بهره گیری از امکانات به چنان سطحی رسیده است که با وجود چند برابر شدن هجوم علاقه مندان به سالن های والیبال باز هم این فدراسیون خم به ابرو نیاورده و از همه ظرفیت ها بهره می برد تا پاسخگوی این سیل علاقه مند باشد.

رئیس فدراسیون والیبال در حالی تاکید می کند هزینه های سال آینده این فدراسیون از طریق اسپانسرها تامین شده است که نگارنده را یاد یکی از روسای سابق فدراسیون فوتبال می اندازد. کسی که در نشستی که چندین و چند رئیس فدراسیون از محسن مهرعلیزاده، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی طلب بودجه بیشتر می کردند او سرش را بالاگرفت و گفت: هنوز به بودجه پارسال مان نیز دست نزده ایم، اسپانسرها هزینه فوتبال را می پردازند....