آرشیو چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۲
ایران
۱۵
گزارش

مدرسه ای برای فامیل من!

در یک مدرسه در روستای دوتو سو شهرستان جم استان بوشهر که هشت دانش آموز دارد، شش خواهر و برادر در کنار عمه و عمویشان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش مهر، حسین پرویزی، معلم این مدرسه که از اقوام دانش آموزان مدرسه است، در این باره اظهار کرد: روستای دوتوسو در 50 کیلومتری شهر جم مرکز شهرستان قرار دارد و دارای 42 نفر جمعیت و 9 خانوار است که اغلب به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

وی افزود: این روستا در گذشته مشکلات زیادی داشت؛ ولی در سال های اخیر شاهد تلاش هایی برای رفع مشکلات هستیم؛ مثلاتا دو سال پیش برق نداشتیم، ولی هم اکنون از نعمت برق برخوردار هستیم.وی گفت: هم اکنون دانش آموزان در کانکس درس می خوانند که این کانکس ها در فصل گرما و سرما با مشکلاتی روبه رو است و امیدواریم بزودی شاهد ساخت یک مدرسه مناسب برای اهالی این روستا باشیم.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز اظهار کرد: استان بوشهر دارای 77 دبستان زیر ده نفر دانش آموز است که اکنون در حال بررسی وضع این مدارس هستیم.

عبدالمحمد شعرانی اضافه کرد: این مدارس را شناسایی کرده و مشکلات و نیازهای این مدارس را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در صورت امکان برای رفع مشکلات وارد عمل خواهیم شد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که هم اکنون برای مدارس زیر ده دانش آموز استان در دستور کار داریم، توسعه فضای کتابخانه ای است.مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: امیدواریم که با برنامه ریزی مناسب بتوانیم وضع این مدارس را بهبود بخشیم تا شرایط مناسب تری برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

اصغر حصیری افزود: این مدارس در نقاط صعب العبور و دور دست واقع شده است ولی آنها را رها نخواهیم کرد، زیرا بسیارند افراد بزرگی که در همین مدارس روستایی رشد کرده اند و ما نیز باید شرایط را برای تحصیل مناسب آنها فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: از دیگر اقداماتی که برای این مدارس خواهیم داشت، هوشمندسازی کلاس های درس است که پس از تهیه بانک اطلاعاتی مدارس استان، نسبت به تجهیز آنها اقدام می کنیم.