آرشیو دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۵
ورزش
۱۸

تیم ملی بدون نوری و رفیعی رفت

تیم ملی فوتبال ایران که برای برگزاری یک اردوی ده روزه عازم آفریقای جنوبی شده بود، بعدازظهر دیروز پس از توقفی چهار ساعته در فرودگاه دبی وارد ژوهانسبورگ شد.

این اردو قرار بود با 23 بازیکن آغاز شود اما نخستین تمرین ملی پوشان را صبح امروز 21 بازیکن برگزار می کنند. محمد نوری و سروش رفیعی دو جامانده پرواز تیم ملی از سفر به آفریقای جنوبی هستند. در مورد سروش رفیعی از ابتدا هم مشخص بود که به دلیل مشکلات سربازی شاید نتواند تیم ملی را در سفر به آفریقا همراهی کند. به همین خاطر هم کی روش، مدت ها قبل از مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته بود مشکل رفیعی را حل کنند تا او هم بتواند در این اردو همراه دیگر ملی پوشان باشد.

اما در مورد محمود نوری، حتی خودش نیز بابت مساله ممنوع الخروج بودنش شوکه شد. نوری پس از آن که از سفر به آفریقای جنوبی بازماند گفت: تا قبل از آن که به فرودگاه بیایم خودم هم نمی دانستم چنین مشکلی دارم. مشکل ممنوع الخروج بودن من به خاطر مشکلات مالیاتی است، اما نمی دانم این بدهی مالیاتی مربوط به دوران حضورم در باشگاه پرسپولیس می شود و یا به صبای قم ارتباط دارد. وکیلم سه روز قبل چک کرده بود و مشکلی در این زمینه وجود نداشت، نمی دانم چرا این اتفاق افتاده است. با این حال در اسرع وقت کارهایم را پیگیری می کنم تا مشکلم حل شود.

گرچه دیروز عنوان شد دو بازیکن جا مانده از سفر تیم ملی در صورت حل شدن مشکل خروجی شان روز سه شنبه راهی آفریقای جنوبی خواهند شد، اما شاید سروش رفیعی هرگز شانس همراهی تیم ملی را در این اردو پیدا نکند. علی کفاشیان روز گذشته در حاشیه جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال و در جمع خبرنگاران درباره رفع مشکل خروجی سروش رفیعی و محمد نوری گفت: نوری مشکل مالیاتی دارد و بزودی حل خواهد شد، اما مشکل سروش رفیعی به سربازی وی برمی گردد که هنوز حل نشده و پیگیری های ما هم به نتیجه نرسیده است. آقای کی روش هم از این ماجرا خیلی ناراحت است و تاکید کرده به سروش نیاز دارد و باید مشکل وی را برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی حل کنیم.