آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
جامعه
۱۷

مرگ 300 تهرانی در حوادث ناشی از کار

گزارش ها و آمارها نشان می دهد که امسال حدود 300 شهروند بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مهر، براساس آمار سازمان پزشکی قانونی، در سال 92، 1994 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که تعداد تلفات حوادث کار 1796 نفر بود، 11 درصد افزایش یافته است. استان های تهران با 488، خراسان رضوی با 154 و اصفهان با 132 فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث کار را داشته اند، در دو ماهه ابتدای سال 93 هم 285 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند که آمار تلفات حوادث کار طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.5 درصد بیشتر شده است.

افزون بر این پزشکی قانونی تهران اعلام کرده است تا پایان مهرماه امسال 297 مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد موارد فوت ناشی از حوادث کار 282 مورد گزارش شده بود که این رقم رشد 5.3 درصدی را در سال جاری نشان می دهد.

براساس این گزارش از کل فوت شدگان حوادث کار در هفت ماهه امسال 294 نفر مرد و سه نفر زن بوده اند. همچنین در مهرماه امسال نیز تعداد فوت شدگان این حوادث با 41.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 نفر اعلام شده است.

براساس قوانین موجود، حوادث ناشی از کار با دو ویژگی مشخص می شوند؛ حوادثی که در حین انجام وظیفه رخ می دهند و حوادثی که به سبب انجام وظیفه صورت می گیرد. با بررسی آمارهای منتشر شده در سال های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهم ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور هستند که با رعایت نکات ایمنی بویژه در موارد کار در ارتفاعات می توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.