آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
جامعه
۱۷

اعلام آخرین جزئیات بازگشت زائران اربعین

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به این که زائران انفرادی امکان عبور از مرز را نداشته و نمی توانند به عراق بروند، عنوان کرد: زائرانی که قصد سفر به کربلاو عتبات عالیات را دارند باید از طریق کاروان های سازمان حج و زیارت ثبت نام کنند و در غیر این صورت امکان عبور از مرز را ندارند.

محسن نظافتی در گفت وگو با مهر از بازگشت یک میلیون و 350 هزار زائر اربعین به کشور خبر داد و گفت: بازگشت زائران تا بعد از ماه صفر ادامه دارد.

به گفته وی عملیات بازگشت زائرانی که برای ایام اربعین به عراق سفر کرده بودند همچنان ادامه دارد، اما اکنون از مرحله اوج و بحران بازگشت خارج شده ایم.

نظافتی اظهار کرد: بیشترین تعداد زائران از مرز مهران وارد کشور شده اند و برخی از زائران نیز تا پایان ماه صفر در عراق مانده و پس از آن به کشور بازمی گردند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: حدود یکصد هزار زائر نیز به صورت هوایی به عتبات سفر کرده بودند که تمام آنها بازگشته اند.

وی یادآور شد: تمام موکب ها و قرارگاه ها و همچنین ایستگاه های پذیرایی و ارائه خدمات به زائران همچنان مستقر بوده و فقط با توجه به کم شدن تعداد زائران از حجم اتوبوس های مستقر در مرز کم شده است.