آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
جامعه
۱۷

17 بیمارستان در سطح کشور بلااستفاده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 17 بیمارستان در سطح کشور به دلیل نبود نیرو، تجهیزات و ردیف اعتباری تعطیل و بدون استفاده مانده است.

به گزارش ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی در بازدید از تنها بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان رشتخوار با بیان این که بیمارستان رشتخوار نیز متاسفانه پس از سه روز افتتاح بلااستفاده مانده، افزود: هر چند احداث بیمارستان های زیر 50 تخت در هیچ جای کشور به صلاح نیست، ولی تلاش می شود با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت برای تجهیز، تامین نیرو و ردیف اعتباری این بیمارستان ها اقداماتی انجام گیرد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در سه بیمارستان خراسان جنوبی که بیش از دوسال از افتتاح آنها می گذرد، پس از سه روز زنجیر شده است. به گفته وی، هم اکنون در سراسر کشور 35 بیمارستان نیمه تمام وجود دارد که باید با کمک دولت و بخش خصوصی همه این طرح ها که بدون پشتوانه احداث شده اند تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند. قاضی زاده هاشمی با انتقاد از چشم و همچشمی برخی مسئولان برای احداث این طرح ها در سطح کشور عنوان کرد: کشور دارای امکانات محدودی است و متاسفانه بدون برنامه ریزی این منابع به هدر می رود.

وی به رفع مشکلات بیمارستان رشتخوار در تامین نیرو، تجهیز و گرفتن مجوز فعالیت تاکید کرد و برای تجهیز بخش زایمان و درمانگاه شهر جنگل بویژه تامین آمبولانس قول مساعد داد. قاضی زاده هاشمی به اجرای طرح تحول سلامت در مناطق روستایی اشاره کرد و بیان کرد: این طرح در سراسر کشور اجرایی شده و در خراسان رضوی حدود 40 پزشک کم داریم که بزودی این کمبود برطرف خواهد شد.