آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
جامعه
۱۷

ارائه خدمات پس از ازدواج به زوجین

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: با همکاری وزارت بهداشت قرار است جهاددانشگاهی بسته خدمت مشاوره پس از ازدواج را نهایی کند تا این طرح در سه یا چهار شهر از جمله تهران اجرا شود.

محمد اسلامی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این دوره های آموزشی در سه محور روابط جنسی، حقوق زن در دین اسلام و روابط اجتماعی برگزار می شود.

وی افزود: در کشورهای غربی موضوعی به نام خشونت برضد زنان مطرح است که تاثیرات زیادی بر سلامت زنان دارد، ولی ما از این مفهوم استفاده نمی کنیم و به جای آن به تبیین حقوق زنان در دین اسلام می پردازیم.

اسلامی عنوان کرد: روابط اجتماعی بر سلامت روان زن و شوهر تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین در این زمینه نیز قرار است به زوجین آموزش بدهیم.

اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ازدواج آسان راهی برای مقابله با فساد در جامعه است.

عباس قائد رحمت در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: ازدواج آسان و تسهیل‎گری در آن از اهداف نظام بوده که برای توسعه آن و مقابله با فساد تمام سعی خود را به کار می‎بندد.

وی بیان کرد: مجلس و دولت با هم به این نتیجه رسیده‎اند که اعتباری را به این زمینه اختصاص دهند و از محل صندوق توسعه ملی قرار است اعتباری به صورت ویژه به وزارت ورزش و جوانان داده شود تا مقدمات ازدواج آسان را در کشور فراهم کنند.

قائد رحمت ادامه داد: البته باید اذن رهبری در این باره گرفته شود و نظر ایشان از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته وی، این روند اگر طی شود و به صورت قانون درآید در جامعه می‎تواند اثربخشی زیادی داشته باشد.