آرشیو یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۳۲
حوادث امروز
۱۳

نجات 4 دختر دانشجو از گازگرفتگی در خوابگاه

گروه شوک: چهار دختر دانشجو در خوابگاه دچار گازگرفتگی شدند و تا یک قدمی مرگ پیش رفتند.

ساعت یک بامداد جمعه دختران دانشجو در پی احساس سردرد و حالت تهوع در خوابگاه خود واقع در میدان فاطمی تهران اورژانس و آتش نشانی را در جریان قرار دادند.

یکی از مسئولان این خوابگاه دختران به شوک گفت: ساعت 5/11 شب بود که احساس سردرد شدیدی پیدا کردم، تصور می کردم سردردم ناشی از افت فشارخون یا استرس ناشی از کار است به همین دلیل ابدا اهمیتی به آن ندادم اما وقتی برای خاموش کردن چراغ ها به اتاق مطالعه رفتم بوی بدی به مشامم رسید که باعث شد شک کنم که مبادا گاز نشت کرده باشد. بسرعت به اتاق های دختران دانشجو رفتم و حال آنها را جویا شدم و بیشتر آنها سردرد و حالت تهوع داشتند از آنها خواستم از اتاق ها خارج شوند و به لابی خوابگاه بروند.

وی افزود: بلافاصله با اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتم و آنها نیز بسرعت خود را به خوابگاه رساندند.

ماموران اورژانس بسرعت چهار دختر دانشجویی را که بدحال تر بودند تحت اکسیژن تراپی قرار دادند و آنها را همراه سه دانشجوی دیگر به عنوان همراه به بیمارستان منتقل کردند.در همین هنگام ماموران آتش نشانی تشخیص دادند نشت گاز منواکسیدکربن از هواکش زیرزمین است که رستورانی در آنجا دایر است. ماموران آتش نشانی در رستوران را شکستند و به ایمن سازی آنجا دست زدند.«شیما» دانشجوی 23 ساله ای که یکی از مسمومان این گازگرفتگی است به خبرنگار شوک گفت: پس از انتقال ما به بیمارستان فیروزگر آنجا تحت درمان قرار گرفتیم و پس از اکسیژن تراپی و تزریق سرم از ما خواستند تا صبح تحت نظر باشیم اما به دلیل اینکه صبح روز بعد امتحان داشتیم با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص شدیم و به خوابگاه بازگشتیم.