آرشیو شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۱
سیاسی
۲

برگزاری همایش اصلاح طلبان

همایش سراسری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روز پنجشنبه با حضور فعالان این جریان در تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، در این همایش، پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی قرائت شد و برخی چهره های اصلاح طلب از جمله محمدرضا عارف، عبدالواحد موسوی لاری و هادی خامنه ای سخنرانی کردند.

همچنین آن گونه که پایگاه خبری تعادل گزارش داده، تاکید برخی تندروهای اصلاح طلب بر رفع حصر سران فتنه در این همایش، باعث شد سایت جرس در این باره بنویسد «تاکید بر رفع حصر و آرزوی سلامت برای رهبران جنبش سبز وجه مشترک سخنرانان همایش سراسری اصلاح طلبان بود و این همایش می تواند آغازی برای مانور قدرت آنان باشد.»

این پایگاه خبری همچنین در خبری که از همایش روز پنجشنبه منتشر کرد، نوشت: با وجود این که در برنامه همایش، سخنرانی معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور گنجانده و گفته شده بود جهانگیری معاون اول دولت به این همایش می آید، اما هیچ یک از مسئولان دولتی در همایش اصلاح طلبان حاضر نشدند. برگزاری همایش اصلاح طلبان واکنش های مختلفی به همراه داشت. مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در همین زمینه گفت: اصلاح طلبان در همایش خود درباره مسائل مهم و کلان کشور که مربوط به زندگی مردم، منافع ملی و عمومی است، صحبتی نکردند که این مساله ضعف بزرگی برای این جریان است.

وی در گفت وگو با فارس، یکی از مهم ترین ضعف های این همایش را اظهارنظرهای سخنرانان دانست و افزود: تمام صحبت ها و حرف های سخنرانان تکراری بود و ما حرف جدید و جدی در سخنان آنها ندیدیم؛ اظهارات آنها صرفا در ارتباط با مسائل سیاسی همچون نظارت استصوابی، مجلس و رفع حصر بود، در حالی که این مسائل عموما در این سال ها از سوی این مجموعه تکرار شده است.

فضائلی به نقطه ضعف دیگر همایش اصلاح طلبان اشاره کرد و افزود: حضور نداشتن چهره های شاخص در این همایش چه از بین اصلاح طلبان و چه مدعوین از نکات قابل توجه بود.