آرشیو چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۱
باشگاه سیاست
۱۴

آژانس امنیت ملی امریکا به صورت آزمایشی برای نبرد دیجیتالی

مسابقه تسلیحاتی دیجیتال

مترجم: محسن غفوری

طبق اسناد فوق محرمانه یی که به طور اختصاصی و انحصاری از آرشیو اسنودن در اختیار اشپیگل قرار گرفته آژانس امنیت ملی امریکا در حال طراحی جنگ های آینده است، در مدل های نوین طراحی شده اینترنت نقشی محوری دارد و این آژانس در تلاش برای کسب توان نابودی تاسیسات زیربنایی دشمن از راه دور است.

آژانس امنیت ملی امریکا (NSA) پروژه یی با نام quotation mark پلیترین

quotation mark Politerain را طرح ریزی کرده که توسط به اصطلاح تک تیراندازان دیجیتال و با عملیات دسترسی دقیق اجرا می شود. بر این اساس آژانس امنیت ملی مسوول نفوذ و هک کردن رایانه های دشمن اعلام شده است.

آژانس امنیت ملی امریکا همچنین در پی تدوین این برنامه، آگهی هایی برای استخدام هکرهای حرفه یی منتشر کرده و پس از استخدام به این هکرها گفته طرح هایی برای نابود کردن رایانه ها، سرورها و تجهیزات سخت افزاری شبکه های کدگذاری شده، از راه دور تدوین کنند. جاسوسان پلیترین برنامه های پیچیده متنوعی، برای اهداف مشخص طراحی کردند، آنها برای مثال برنامه یی به اسم پشنت پولکا Passionatepolka را برای ضربه زدن از راه دور به کارت های شبکه، برنامه برسرکر Berserkr را برای تزریق نرم افزارهای مخرب و برنامه Barnfire را با انگیزه پاک کردن حافظه بایوس BIOS سرورها پیگیری می کردند که در مجموع شامل ستون فقرات شبکه بسیاری از دولت های رقیب امریکا می شوند. در نهایت هدف این برنامه ایجاد زمینه ذهنی تهاجم سایبری در میان هکرهایی بود که به استخدام آژانس امنیت ملی امریکا درآمده بودند.