آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۸۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاو ارز تعزیرات حکومتی: 85 درصد گوشی های تلفن همراه قاچاق است

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاو ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: بیش از 85 درصد گوشی های تلفن همراه موجود در کشور قاچاق است.

«سیدعبدالمجید اجتهادی» به خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: مسئله گوشی تلفن همراه نیز مانند پوشاک خارجی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت، 100 درصد پوشاک خارجی موجود در کشور را قاچاق اعلام کردند، زیرا سیاست های غیرمتعارف و نادرست تعرفه ای، به قاچاق این نوع کالاها دامن می زند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد آمار گوشی تلفن همراه قاچاق موجود در داخل کشور نیز بیش از این رقم باشد.

وی تعداد پرونده های ورودی به شعبه های رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در سال جاری را قریب به 50 هزار فقره عنوان کرد و افزود: این پرونده ها بیشتر مربوط به قاچاق کالاو به ترتیب مربوط به پوشاک، لوازم الکترونیکی و لوازم آرایشی است.

اجتهادی تصریح کرد: اگر فردی هنگام ورود یا خروج از کشور بیش از پنج هزار دلار به همراه داشته باشد، طبق قانون بانک مرکزی باید فرم اظهارنامه بانکی را پر کند، در غیر این صورت ارز آن فرد قاچاق محسوب می شود.

وی گفت: بیشتر قاچاق ارز مربوط به استان های مرزی و فرودگاه های کشور است که پرواز بین المللی دارند.

اجتهادی با اشاره به ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالاو ارز در اواخر سال گذشته در کشور، ادامه داد: در این قانون سازمان تعزیرات حکومتی مرجع دارای صلاحیت کامل برخورد با قاچاق کالاو ارز عنوان شده است.