آرشیو دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۹۱
صفحه آخر
۱۲

مسعود بارزانی: فتوای آیت الله سیستانی عراق را نجات داد

رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق نقش آیت الله سید علی سیستانی در جلوگیری از فروپاشی ارتش این کشور وغلبه بر تروریست های تکفیری را تعیین کننده خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارزانی در گفت و گو با روزنامه سعودی الحیات تاکید کرد، فتوای مرجع عالی شیعیان عراق، این کشور را نجات داد.بارزانی خاطر نشان کرد، ندای آیت الله سیستانی در داوطلب شدن مردم برای جنگ با داعش تاثیر زیادی داشت.این فراخوان در حالی صورت گرفت که ارتش در آستانه فروپاشی کامل قرار داشت.بارزانی در ادامه افزود: باید به حمایت های گسترده و سریع ایرانی ها از ارتش عراق و نیروهای داوطلب هم اشاره کنم.وی در خصوص گروه تروریستی داعش گفت: از این می ترسم که اعراب اهل سنت، بزرگ ترین متضرر از جنگی باشند که داعش به راه انداخته است.

بارزانی اظهار داشت: بیرون راندن داعش از کوه های کردستان عراق در صورتی که موفق به ورود به این منطقه شوند، دشوار خواهد بود و قطعا بر زیرساخت های اقتصادی و ثبات ما تاثیر خواهد گذاشت.

وی درباره شایعه کمک رژیم صهیونیستی به منطقه کردستان عراق گفت، اسرائیلی ها نه پیشنهادی به ما برای کمک دادند و نه ما از آنها درخواست کردیم، چنین مسئله ای رخ نداده است.رئیس منطقه کردستان عراق تعداد کشته های داعش در جنگ با نیروهای مسلح عراق را حدود3000 نفراعلام کرد.