آرشیو دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۰۲
شهرستان ها
۷

با پیام رئیس مجلس شورای اسلامی

اجلاسیه 625 شهید شهرستان دامغان برگزار شد

اجلاسیه 625 شهید شهرستان دامغان با پیام رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علی لاریجانی در این پیام با بیان اینکه گرامیداشت و تکریم مقام شهدا در واقع تقدیر از ایثار، فداکاری، مقاومت و پایداری در برابر دشمنان است، آورده است: نتیجه مقاومت شهدا، عزت و سربلندی برای مردم ایران و برای تاریخ یک ملت پرافتخار است.

وی ادامه داد: شهادت مرتبه عالی و تجلی عینی از آرمان خواهی، رشادت و ایثار است و به واقع، نقطه اوج دلدادگی و ایمان به جهاد در راه خداست که باید در برابر این همه عظمت و بزرگی سر تواضع فرود بیاوریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام با اشاره به اینکه شهیدان بزرگوار رویاها و آرمان های صادقانه ای داشتند که سر و جان خویش را در راه آن نثار کردند، بیان کرد: شهیدان آنچه از سعادت و نیکبختی در نظر خداوند طلب می کردند به آن دست یافتند و سرافرازی دنیا و آخرت را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دامغان با داشتن مردمی متدین، ولایتمدار و انقلابی همواره نقش مهمی در صحنه های انقلابی و نظام داشته است، گفت: وجود دو شهید گرانقدر «شهید سید حسن شاهچراغی» و «شهید ابوالقاسم داوودالموسوی (موسوی دامغانی)» که وظیفه خطیر نمایندگی و وکالت مردم را بر عهده داشتند، به یقین بیانگر میزان ارادت و مرتبت ایمانی اهالی این شهرستان به اسلام و کشور است.

وی در پیام خود افزود: این شهیدان سرافراز نماینده که تربیت یافته خاندان روحانی و مکتب اهل بیت (ع) بودند با بهره مندی از علوم و معارف دینی و مکتبی و روش های سیاسی و انقلابی، به چهره های متعهد و مبارز تبدیل گشته و توانستند نقش فراوانی در خدمت به انقلاب و نظام داشته باشند.

این اجلاسیه در مصلای امام خمینی دامغان با حضور مسئولان استان و دامغان برگزار شد و در آن مجموعه فیلم های ماندگار سال های دفاع مقدس به نمایش درآمد.

فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این اجلاسیه گفت: هر فتنه ای در شب تار به واسطه شهدا آشکار می شود و این شهیدان هستند که فتنه شکنی و پشت آمریکا را خالی می کنند.

سرتیپ سید محمد باقرزاده افزود: یاد شهیدان علاجی برای دردهای اجتماعی است و دفاع مقدس هشت سال کشورمان را نباید فراموش کنیم و یادواره شهدا فرصت مناسبی برای یادآوری روز های جنگ تحمیلی است.

وی گفت: رزمندگان دامغان در جنگ خط شکن و شجاع بودند.