آرشیو چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۲۵۸
حوادث
۱۳

توصیه هایی برای محافظت از خانه

شرق: سارقان منزل از کوچک ترین بی احتیاطی صاحبخانه ها استفاده می کنند و دست به سرقت می زنند. به همین دلیل رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران هشدارهایی را برای محافظت شهروندان از خانه های خود ارایه داده است.

در بخشی از این توصیه ها آمده است:

- به هیچ عنوان برای شناسایی افراد، ابتدا در را باز نکنید و این مورد را به فرزندان خردسال خود نیز آموزش دهید.

- از قراردادن کلید منزل در محل های قابل دسترسی خودداری کنید.

- برای در ورودی منزل از قفل های مطمئن استفاده کنید و در زمان نصب، قسمت توپی آن را بیرون از در قرار ندهید. قفل باید طوری نصب شود که هم سطح بدنه در باشد و چنانچه به این شکل نصب نشده است روی آن لوله ای که طولش از طول توپی کلید بیشتر باشد نصب کنید.

- از نگهداری وجوه نقد و طلاجات به مقدار زیاد در منزل خودداری کنید.

- وسایل تاخیری از قبیل نرده کشی روی دیوارها مخصوصا در منازل شمالی و به کاربردن قفل های ایمنی موجب امنیت بیشتر منازل می شود.

- بعضی اوقات مشاهده می شود زنی به بهانه شیردادن به فرزندش یا نوشیدن یک لیوان آب به آسانی وارد منزل می شود و سپس در لحظه مناسب اقدام به سرقت می کند.

- بعضی مواقع مالک، منزل خود را برای فروش یا اجاره در روزنامه آگهی می کند و سارقان به این بهانه، وارد منزل می شوند و مبادرت به سرقت می کنند.

- از تکثیر غیرقابل کنترل کلید منزل در بین خانواده خودداری کنید. به خصوص کلید منزل را در جیب اطفال و کودکان دبستانی و راهنمایی قرار ندهید.

- هنگام ترک خانه یک رادیو در منزل روشن و اطمینان حاصل کنید که صدای آن به حدی بلند است که فقط از پشت در شنیده می شود و موجب آزار همسایه ها نمی شود.

- بازبودن در آپارتمان های بزرگ باعث می شود سارقان به راحتی و بدون شناسایی بقیه ساکنان به منازل وارد شوند و مبادرت به سرقت کنند. حفاظت از مجتمع های مسکونی را به سرایداران بسپارید.

- قفل شب بند، وسیله ای است که برای پیشگیری از سرقت ساختمان های ویلایی، بسیار مناسب است.

- هرگز پرده ها را نکشید زیرا این کار در طول ساعات روز غیرطبیعی به نظر می رسد و نشانه نبودن شما در منزل است.