آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۲۴
جامعه
۱۷

پرداخت کامل هزینه های درمانی بیماران خاص، بزودی

مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت این سازمان تلاش دارد در سال 94 برخی از فرانشیزها را که در حد یک یا 2 درصد از بیماران خاص دریافت می شود، حذف کند و همه هزینه های این بیماران را بیمه سلامت تقبل کند.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی افزود: در پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی بیمه تمام لوازم مصرفی بیمه های خاص را نیز تحت پوشش بیمه قرار دادیم و هر روز بسته خدمات بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت اثربخش تر شده و هزینه های بیماران خاص به حداقل می رسد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران درباره همسان سازی بیمه ها نیز عنوان کرد: همه رویه های سازمان های بیمه گر را برای همسان سازی به کار گرفته ایم. هفت گروه کارشناسی مشخص شده اند. نحوه رسیدگی به اسناد، خرید خدمات و جمعیت هدف را شناسایی و همه سازمان های بیمه گر پایه را مکلف کردیم که براساس سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه از این وحدت رویه تبعیت کنند تا مقدمات این کار بزرگ که تجمیع بیمه هاست، فراهم آید. محسنی بندپی با تاکید بر این که به داروخانه ها علاوه بر پرداخت طلب، پیش پرداخت نیز صورت می گیرد، اظهار کرد: داروخانه ها اسناد طلب شان را آماده کنند.

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به خودکفایی دارو در کشور، تاکید کرد: قبل از شکل گیری بیمه سلامت در بخش بیمه اقشار مختلف جامعه، سه نگرانی وجود داشت؛ اول برخوردار نبودن جامعه از دفترچه بیمه، دوم حفاظت نشدن مردم خصوصا قشر آسیب پذیر جامعه در برابر هزینه های درمان و سوم نبود کیفیت سلامت در جامعه بود که این موارد از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری هم بود.

وی با تاکید بر این که با اقدامات دولت در حوزه سلامت و شکل گیری بیمه سلامت این دغدغه ها برطرف و اعتماد مردم نسبت به درمان بیشتر شد، عنوان کرد: از اهداف سازمان بیمه سلامت غربالگری مردم از قبل از تولد خواهد بود. ما نباید منتظر بمانیم تا بیماری سراغ مردم ما برود، بلکه با خودمراقبتی باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.