آرشیو دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۴۲۲۶
ورزش
۱۸

مسافران جهانی تکواندو معرفی شدند

به گزارش جام جم، تکواندوی ایران از بیست و دوم اردیبهشت کار خود را در رقابت های جهانی آغاز می کند. ایران در چند دوره اخیر این رقابت ها همواره از بخت های مسلم کسب عنوان قهرمانی بوده و در سال 2011 به عنوان قهرمانی در بخش مردان دست یافت. تیم ملی کشورمان در دوره گذشته این پیکارها با یک طلاو دو نقره به نایب قهرمانی بسنده کرد، اما آنچه به رقابت های جهانی این دوره اهمیت دو چندانی بخشیده تاثیر بسیار زیاد این پیکارها در کسب سهمیه المپیک است به طوری که نفر اول با 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 20/43 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک کسب خواهند کرد.

به هر حال ترکیب تیم های ملی ایران برای حضور در رقابت های جهانی در هر دو بخش زنان و مردان نهایی شد که بهنام اسبقی تک چهره طلایی دوره گذشته این رقابت ها به دلیل مصدومیت از ترکیب تیم کنار گذاشته شد و علیرضا نصرآزادانی تکواندوکار کهنه کار و قهرمان بازی های آسیایی 2010 گوانگجو جانشین او شد.

به این ترتیب تیم ایران با ترکیب محمد کاظمی در وزن 54 کیلو، فرزان عاشورزاده در وزن 58 کیلو، ابوالفضل یعقوبی در 63 کیلو، علیرضا نصرآزادانی در 68 کیلو، مسعود حجی زواره در 74 کیلو، مهدی خدابخشی در 80 کیلو و امید عمیدی در وزن 87 کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم در مسکو روی شیاپ چانگ می رود.

در بخش بانوان نیز یعنی جایی که هنوز تکواندوی ایران مدالی در دنیا کسب نکرده است، بهاره ندرخانلو در وزن 53 کیلو، کیمیا علیزاده در 57 کیلو، شکرانه ایزدی در 62 کیلو، فاطمه روحانی در 67 کیلو، هانیه اخلاقی در 73 کیلو و اکرم خدابنده در 73+ کیلوگرم بر روی شیاپ چانگ می روند.