آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

نهاوندیان: رفع تحریم ها کشور را به جلو نمی برد

رئیس دفتر روحانی گفت: رفع تحریم ها قرار نیست کشور را پیش ببرد و تنها مانع را بر می دارد و مهم ترین عامل پیش برنده کار و ابتکار ما است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد نهاوندیان در جمع رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان اظهار کرد: رفع تحریم ها تنها مانع را بر می دارد و مهم ترین عامل پیش برنده کار و ابتکار ما است.

وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه خود می داند موانع تولید و صادرات را برطرف کند، تصریح کرد: لایحه خروج از رکود تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و اکنون در شورای نگهبان است.

رئیس دفتر رئیس جمهور لایحه مذکور را با هدف رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: تمام مصوبات دولت در این راستاست و امیدواریم با ابلاغ این لایحه که در آن راه های مختلف مبارزه با رکود و تورم در کشور لحاظ شده، شاهد کاهش بیشتر تورم و برگشت ثبات به بازار کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه با تصویب لایحه مذکور اقتصاد ایران برای سرمایه گذاری و صادرات قابل پیش بینی تر می شود، خاطرنشان کرد: این موضوع می تواند به عنوان عامل اصلی کاهش تورم و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد.

نهاوندیان با اظهار امیدواری نسبت به کاهش نرخ سود بانکی در سال جاری، تصریح کرد: با کاهش سود بانکی سرمایه ها بیشتر به طرف تولید و کارآفرینی هدایت می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور، فولاد و مصالح ساختمانی و محصول انباری را نیاز خروج از رکود برای تحریک تقاضا در داخل و خارج عنوان کرد و گفت: تقاضای داخلی با رونق ایجاد می شود.