آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد: دریافت ماهانه 9 میلیون تومان یارانه توسط هفت تبعه غیرمجاز

فرمانده انتظامی استان گلستان از انهدام باند جعل اسناد هویتی و دستگیری 7 تبعه غیرمجاز که با استفاده از اسناد هویتی جعلی، اقدام به دریافت یارانه می کردند خبر داد.

سرویس شهرستانها: سرتیپ «سیدمحمود میرفیضی» گفت: در پی وصول اخبار مختلف در خصوص فعالیت چند تبعه یکی از کشورهای همسایه که به صورت غیرمجاز در شهرستان علی آباد زندگی می کردند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت. وی ادامه داد: در این راستا ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی گسترده متوجه شدند که این افراد با جعل اسناد هویتی و خرید شناسنامه های افراد فوت شده در این شهرستان اقامت داشته و حتی توسط این اسناد، ماهیانه یارانه نقدی دریافت می کردند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه این افراد ماهیانه حدود 9 میلیون تومان یارانه دریافت می کردند، خاطرنشان ساخت: پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از درستی اخبار مورد نظر، با هماهنگی مراجع قضائی، این افراد طی چند عملیات هدفمند پلیسی، در محل سکونتشان دستگیر شدند. وی اضافه کرد: در این راستا 7 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: ماموران پس از بازرسی از محل سکونت متهمان، موفق به کشف انواع اسناد هویتی متعلق به افراد غیر و یا اسناد هویتی جعلی شدند.

میرفیضی متذکر شد: متهمان در اعترافات خود در خصوص نحوه بدست آوردن این اسناد بیان کردند که اسناد را از خانواده متوفیانی که اسناد هویتی فرد فوت شده را باطل نمی کردند تهیه می کرده و یا با استفاده از شگردهای مختلف اسناد را جعل می کردند. وی در پایان ابراز کرد: همچنان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان احتمالی متهمان ادامه دارد.